Hoe vul je een oppervlakteruimte?

Hallo

Ik zou graag van mijn oppervlakteruimte een volumelichaam maken om een floworks-simulatie  te kunnen doen, maar niets werkt!

Ik heb de functie geprobeerd het oppervlak vullen, het oppervlak naaien, het oppervlak beperken om de optie "probeer een volume te vormen" aan te vinken, maar niets helpt! Ik heb de verdikkingsfunctie laten vallen omdat je elk onderdeel moet splitsen en vervolgens een voor een dikker moet maken en voor de montage is het een gedoe, niets valt samen...

Ik probeer het silhouet van het stuk op het vlak te projecteren om te proberen uit deze schetsen te extruderen, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen.

Ik heb het betreffende onderdeel bijgevoegd, het is voor een project, bij voorbaat dank voor uw hulp!

auto.sldprt

Je moet al je oppervlakken naaien

dat er geen blauwe lijnen meer zijn

@+

1 like

Hallo

Ik zou zeggen dat het normaal is zolang niet al je oppervlakken zijn genaaid.

Aan de andere kant heb je gebieden die niet samenvallen, zoals bijvoorbeeld de koplampen.

Zie het gebied in de bijgevoegde afbeelding.

Je hebt geprobeerd een kromming aan de rand van een oppervlak te volgen, je hebt eerder een entiteit geconverteerd en gesneden waar je niet in geïnteresseerd bent.

2 likes

In ieder geval groet ik het verrichte werk, corrigeer gewoon de methode, laten we zeggen :)

2 likes

Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk oppervlak te naaien, hier zijn degenen die me probleem breken.

2 likes

Hallo, bedankt voor je antwoorden, ik heb alle kanten met symmetrie genaaid dankzij de naaifunctie en het was geen probleem. Ik begrijp niet wat de blauwe lijnen voorstellen? Aan de andere kant, als ik de optie "entiteiten samenvoegen" en "probeer een vaste stof te vormen" aanvinkt, krijg ik een foutmelding dat solidworks de oppervlakken niet kon coördineren...

Hoe kan ik de blauwe lijnen verwijderen als het naaien ervan niets oplost?

Bedankt bcp voor je hulp!! Ik heb geprobeerd een eenvoudiger model te maken, maar dat niet per se de hoofdlijnen van de auto in beslag neemt, voor het geval dat....  

Nogmaals bedankt

Voordat je je symmetrie doet

Naai al je oppervlakken goed, er moet er nog 1 over zijn

In je feature manager moet je zien hoeveel vlakken je hebt 

In Naaigereedschap heb je afstandsopties waarmee je de toleranties kunt vergroten

Je mag absoluut geen blauwe lijnen meer hebben

@+

1 like

Oké, bedankt allebei, dat ga ik vandaag proberen, ik hou jullie op de hoogte (;

Hallo weer, ik heb het geprobeerd, maar het is nog steeds onmogelijk om een volume te creëren, ondanks dat ik alle oppervlakken in één heb genaaid (controleer in de functiebeheerder). Aan de andere kant, ik zie de blauwe lijnen niet zoals je zegt? En als ik de discontinuïteitsregeling in de functie voor het naaien van het oppervlak controleer, kan ik het volume niet creëren. Moet ik elk van de oppervlakken 1 voor 1 naaien, ik zie de oplossing niet.

Dit is mijn eerste ervaring in surface op solidworks weer, bedankt voor je hulp!

Om de vaste stof naar zichzelf toe te laten staan, moet alles gesloten zijn, d.w.z . er een oppervlak onder creëren en alleen daar kan het voorstellen om een vaste stof te vormen.

Vanuit het oogpunt van de methode, probeer geen oppervlak met symmetrie te maken, maak je halve auto die je transformeert in een vaste stof en doe dan de symmetrie, het zal eenvoudiger zijn denk ik, de oppervlakteprofs zullen dat bevestigen of niet.

Als er nog maar één oppervlak over is in de functiebeheerder vóór de symmetrie, moeten alleen de randen die zich op het symmetrievlak bevinden, blauw blijven.
Creëer dus een plat oppervlak op het vlak van symmetrie, verbind dit platte vlak met je halve schaal. Als er geen gat is, moet het een volume vormen. U kunt dan het volume symmetrisch invullen.

Ter info, een blauwe lijn in een oppervlakteset geeft een niet-gestikte rand aan.

1 like

Hallo, ik kon de blauwe randen bij de koplampen en de voorruit niet oplossen. Ik ben erin geslaagd om de achterste te elimineren door de geometrie te veranderen, maar de andere 2 kan ik niet !!

Of iemand een idee heeft? Bedankt voor je hulp

capture_decran_51_li.jpg

De vraag is of er een gat is of dat de vlakken elkaar kruisen.
Als er een gat is, is de "gemakkelijkste" manier om een "gevuld oppervlak" te maken op basis van deze randen.
Als er een kruispunt is, moet er een "onderlinge aanpassing" plaatsvinden.