Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om meerdere zijden automatisch te veranderen door er slechts één handmatig te veranderen.
Hallo
Ja, het is mogelijk als je je stukken niet beperkt tot degene die moet bewegen, of als je de andere stukken oppompt met dimensies die je koppelt aan de masterdimensie (degene die je gaat midi). Een screenshot kan ons helpen...
Hallo
Ja natuurlijk ook met een skeletschets, vergelijking .....
Kunt u ons meer vertellen zodat wij u de beste oplossing kunnen bieden.
Moge de kracht met je zijn.
Ja, als uw andere dimensies verwijzen naar of verwijzen naar de referentiedimensie
Maar wees voorzichtig voor Solidworks, het zijn eindeloze berekeningen
Raad het dus ten zeerste af als je niet wilt dat het veel vertraging oploopt
Geef voorbeelden van wat je wilt een screenshot
Past super goed en leesbaar voor iedereen, ongeacht het gebruikte logboek
@+ ;-)
Dank u voor uw antwoorden, ik heb bijvoorbeeld twee vellen gemaakt die aan elkaar zijn beperkt en ik zou willen dat door het wijzigen van de diameter van de twee gaten van de grootste van de twee vellen, de gaten van het kleine vel zich automatisch aanpassen aan dezelfde diameter, of dat door het veranderen van de lengte van de grootste van de twee vellen de afmetingen van de kleinere aanpassen om te behouden de lengtebeperkingen (dat ze dezelfde lengte hebben).
Dank u voor uw antwoorden.
piece_contraintes.png
Hallo
Om dit te doen, hoeft u alleen maar het onderliggende onderdeel in uw assemblage te bewerken en er in uw schets naar te verwijzen in een "=" -relatie met de diameter van het gat. En voor de lengte, hetzelfde principe in je schets zet je een relatie van collineariteit.
Hallo
Ja, het is mogelijk, het wordt associativiteit genoemd en stelt u in staat om verschillende dimensies te wijzigen die verband houden met een enkele waarde, u kunt ervoor zorgen dat u meerdere lichamen wijzigt volgens een enkele gewijzigde dimensie in een multibody of om externe referenties te maken in het geval van een assemblage (stressrelaties tussen verschillende onderdelen, maar daar moet je voorzichtig mee zijn). Deze relaties kunnen worden bepaald door vergelijkingen, geometrische beperkingen, of gerelateerd zijn aan eigenschappen (ik denk dat dat het is).
Als uw gaten zijn gemaakt door materiaalverwijdering en niet door de boorassistent,
Het enige wat je hoeft te doen is de schets van de gaten van het kleine vel te bewerken en de cirkels coradiaal te maken met de cirkels van de gaten van het gerande plaatwerk
Voor de lengte moet je de schets van het kleine vel bewerken en de collineaire lijnen naar de randen (of schetslijnen) van het grote vel renderen
Wat u vervolgens kunt doen, is de schets van uw onderliggende onderdeel in de assemblage bewerken en de gewenste elementen van de schets van het bovenliggende onderdeel projecteren om te gebruiken met functies, of de onderliggende schets beperken met geometrische beperkingen, afhankelijk van de schets van het bovenliggende onderdeel.
Aan de andere kant, wees voorzichtig, deze methode creëert externe relaties tussen onderdelen, u mag niet uit het oog verliezen dat het onderliggende deel afhankelijk is van het bovenliggende deel, dus als u de afmetingen (die gerelateerd zijn) van het onderliggende deel onafhankelijk van het bovenliggende deel moet wijzigen, zult u deze externe relaties moeten verwijderen, Geen paniek, klik gewoon met de rechtermuisknop op het onderliggende deel in de boom --> externe verwijzingen --> verwijderen. Controleer daarna of je schets beperkt is, daar ga je.
Hallo
persoonlijk gebruik ik voor dit soort dingen driveworks Xpress, het is zo gemakkelijk te gebruiken en het leent zich goed voor dit soort dingen =)
Een globale variabele
En zo niet om maar één functie te hebben; Je haalt materiaal uit de assemblage en je controleert onderaan de functie "delen of doorgeven naar onderdelen". Wanneer u een diam wijzigt, wordt deze gewijzigd in alle kamers waar de functie is doorgegeven of gedeeld.