Hoe maak je een virtuele kamer zonder zijn kopieën?

Hallo

Ik gebruik de make independent / make virtual functie veel tijdens mijn design tracks.
Ik gebruik ook PDM.

Het probleem is dat als ik bijvoorbeeld twee identieke onderdelen van PDM in een assembly heb, ik er geen enkele kan virtualiseren.
Het idee is om met een ander ontwerp te beginnen, dus kopieer dit onderdeel in de assemblage en virtualiseer het vervolgens op zichzelf, maar het virtualiseert het basisonderdeel ook voor mij.
Het is eigenlijk heel logisch, maar weet je of er een manier is om te virtualiseren EN onafhankelijk  te maken ?

Onafhankelijk worden is in de eerste plaats geen optie omdat ik me dan op PDM moet registreren en ik mijn interesse in virtuele onderdelen verlies...

Bij voorbaat dank als je aanknopingspunten hebt!

Goedenavond

U kunt extern geregistreerde componenten virtueel maken wanneer u ze in een assemblage plaatst.

Klik in een bestaand merk op Onderdelen invoegen (werkbalk Merk) of > onderdeel invoegen > bestaand onderdeel/merk.

Selecteer in de PropertyManager onder Opties de optie Virtueel maken.

Selecteer of blader onder Onderdeel/assemblage om in te voegen een onderdeel te selecteren of te bladeren en klik om het in het grafische gebied te plaatsen.

De software waarschuwt u dat het virtueel maken van een component de link naar het externe bestand verbreekt.

Klik op OK.

Hallo

Ik ben het er helemaal mee eens, ik gebruik deze methode, maar omwille van de snelheid maak ik soms 2-3 of zelfs 4 kopieën van een set onderdelen om ze te herwerken, wegen te verkennen, een belastingssimulatie op elk van hen te maken en te vergelijken, en dat is waar virtualisatie + onafhankelijk maken zinvol is, Het zou me behoeden voor het zoeken naar de documenten in hun respectievelijke bestanden.
(hoewel het met de PDM-zoekopdracht vrij snel is gedaan...)