Hoe maak ik een bouwlijn zichtbaar op een gearceerd gebied (effen witte kleur) dat ik heb gemaakt?

Hallo

Ik blokkeer een beetje en ik weet alleen niet of het mogelijk is via SolidWorks.

Sterker nog, op een tekening kan ik mijn snijlijn niet precies zo krijgen als ik wil. Dus heb ik een gearceerd gebied nagemaakt dat ik in een effen witte kleur heb gezet om mijn piercing te symboliseren alsof de snijlijn er doorheen ging en de arcering van mijn basisweergave op de gewenste plaats te verbergen.

So far, so good, so good, maar als ik een constructielijn teken om mijn as te maken, neemt het gearceerde gebied mijn lijn over en zie ik het dus alleen aan elk uiteinde van mijn witte gebied.

Dus is het mogelijk om mijn bouwlijn mijn gecreëerde gearceerde gebied te laten overnemen?

Ik plaats twee foto's om dit alles te illustreren, omdat ik niet zeker weet of ik heel duidelijk ben in mijn uitleg.

Bij voorbaat dank,

Steen Lodewijk

Hallo

Waarom kunt u uw snijlijn niet krijgen waar u hem wilt hebben? Dit is niet normaal! Als het door de boorgaten gaat, moet je in staat zijn om een schetsbeperking in het midden van het gat te plaatsen.

Er moet zeker een verklaring zijn.

Kunt u ons uw stuk vragen zodat we dit onder de loep kunnen nemen?

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

in feite is het probleem niet echt om mijn snijlijn te plaatsen, maar eerder om de uiteindelijke lay-out van mijn plan (ik snijd de helft van het onderdeel bij om het onderdeel op schaal 1 op A3 te kunnen passen... )

In feite wilde ik "vals spelen" door dit te doen, omdat het me in staat zou hebben gesteld om dit vliegtuig opnieuw te gebruiken als een raster voor andere onderdelen die bijna identiek zijn, behalve de gaten (aantal gaten, hoek van beginnen bij het boren,... )

Een kleine foto om een glimp op te vangen van het uiteindelijke plan:

Hallo

Om dit te doen, moet u eerst uw middellijn plaatsen en vervolgens het gebied invullen. Het eerste wat je doet is een prioriteit. zie PJ

capture.jpg
1 like

Hallo

Heel erg bedankt voor het antwoord!

Het werkt inderdaad goed als ik mijn lijn voor het gevulde gebied plaats, maar zodra ik de stijl van de lijn verander naar gemengd of overschakel naar de constructielijn, ga ik automatisch terug achter mijn gevulde gebied. Is dit normaal? Ik kon er niets aan doen?

probeer de lijnstijl te wijzigen voordat u gaat vullen; Normaal gesproken zou het moeten blijven.

nee, hij wil niets weten dat ik eerder heb geprobeerd mijn lijn te doen, om het daarna te doen, ik ben vanaf het begin een ander plan begonnen en het is hetzelfde. Het is duidelijk dat ik een beslissing moet nemen, ik zou het op deze manier niet kunnen doen.

In ieder geval bedankt voor je hulp! Succes

Welnu, de enige oplossing zou zijn om je sectie opnieuw te maken, maar teken eerst een schetslijn die door het midden van je Diams gaat, dan klik je op de schets en het snijgereedschap om je nieuwe weergave te krijgen

En als je dat doet, hoef je geen gebied te maken om in te vullen omdat er geen materiaal is om te snijden. Het blijft dus wit.

1 like