Hoe repareer ik een model dat is geïmporteerd uit andere software op Solidworks 2015?

Hallo, mijn bedrijf heeft onlangs een 3D-printer aangeschaft en ze hebben mij in de eerste plaats de taak toevertrouwd om de onderdelen van een project te printen . Het probleem is dat ik geen afmetingen heb, ik kan ze niet op het model meenemen en het model dat eenmaal is gepasseerd in STL blijft ongeldig om af te drukken (ik gebruik de IdeaMaker-software om mijn afdrukken voor te bereiden). Als iemand een idee heeft waarin ik geïnteresseerd ben, bij voorbaat dank.

Hallo

Wat is de printer?

Deze printer moet logboeken kunnen gebruiken die ermee compatibel zijn

en ik vind het moeilijk te geloven dat ideamaker een logboek is voor 3D-printer;-)

Voor STL's die moeten worden vertaald naar solidworks

Het is noodzakelijk om functie-erkenningen te maken via 

http://help.solidworks.com/2012/french/solidworks/fworks/t_recognizing_features_automatically.htm

Zie ook deze link https://vimeo.com/24805708

@+

1 like

De printer die ik heb is een N2 PLUS RAISE3D van het bedrijf RAISE3D en de hierboven genoemde software is degene die is ontwikkeld voor de producten van dit bedrijf (bij twijfel kun je hier kijken https://www.raise3d.com/ ).

Anders wil ik je bedanken, ik kende de functie  "functies herkennen  " niet, maar het is mislukt.

Om mijn onderdelen te printen beschrijf ik mijn aanpak, ik importeer hier de .stl van de bestanden op IdeaMaker, ik stel mijn steunen in, enz, ... als ik klaar ben, exporteer ik mijn bestand in . DATA en .gcode (die nodig zijn om het printprogramma te laten werken), dan begin ik met printen.

Alleen afdrukken is alleen mogelijk als het aangeleverde model als geldig wordt beschouwd, wat bij mij helaas niet het geval is.

Aan de andere kant weet ik niet of de printer compatibel is met andere software en of de software in kwestie in staat zal zijn om de waarschijnlijke schets- of functiefouten van het 3D-model dat mij is gegeven te repareren.

Hallo

Is de printer direct aangesloten op de pc waar is de ideamaker? want normaal gesproken, als het object wordt herkend (OBJ of STL) in de software, stuurt het direct naar print in gcode-formaat

https://www.raise3d.com/pages/ideamaker

Er kunnen zich 2 problemen voordoen, 1 printerstuurprogramma, 2 afdrukparameters

Als u een SD-kaart gebruikt, zou uw bestand niet moeten worden gegenereerd zoals het zou moeten zijn.

Heb je geprobeerd een eenvoudig onderdeel te printen? Als een stuk buis, een solidworks extrude, opgenomen

071117_tube.stl
2 likes

Zie ook deze link

http://www.javelin-tech.com/blog/2015/12/importing-stl-files-into-solidworks-solid-surface-model/

Kijk via de import van het STL bestand voor de mogelijkheden

Het is ook mogelijk dat je stl-bestand slecht is

Is je toneelstuk moeilijk te maken?

@+

2 likes

De vraag is wat het oorspronkelijke formaat van de munt is? Als het een stap is die nodig is om via solidworks te gaan om een import te doen en vervolgens een reparatie (ontbrekende kant enz.) en het vervolgens naar STL te converteren om te verzenden om af te drukken, maar als het bestand een STL is, denk ik dat het beter is om via een software zoals Bender te gaan, die naar mijn mening beter herkent en vervolgens een exportstap uitvoert om wijzigingen aan te brengen.

het blijft een riskante manipulatie, want ook al is de vooruitgang enorm met SW 2017, het is ook niet de perfecte software voor dit soort operaties

3 likes

@Gerald-FCA , de printer is niet aangesloten op de computer, maar ik heb al eenvoudige afdrukken kunnen maken van kleine of grote volumes, ik zet de bestanden gewoon op een USB-stick en ik ga aan de slag.

Maar het probleem is dat de afdrukvoorbereidingssoftware mijn model niet herkent als geldig voor afdrukken, zelfs niet nadat ik heb geprobeerd het te repareren. Ik ga er dus van uit dat het model schets- en/of functiefouten bevat, maar ik kan ze niet identificeren of repareren op mijn SolidWorks 2015.

@gt22 het importeren van het .stl bestand is voor mij geen probleem maar het kan wel degelijk zijn dat er fouten ontstaan door de conversie van mijn .prt template naar .stl dus.

Maar ik vraag me ook af of het mogelijk is dat de conversie van de .stp die ik heb ontvangen naar .prt de oorzaak van het probleem is.

Anders ja, het onderdeel is relatief complex, het zal worden gemaakt van kunststofinjectie en plaatwerk, het punt is dat er profielen rond mijn model gaan en ik weet niet hoe ik ze opnieuw moet doen, terwijl ik weet dat sommige entiteiten zoals lijnen en rondingen worden weergegeven maar niet als zodanig worden herkend door de software. Ik heb bijvoorbeeld een straal die is samengesteld uit verschillende diameters, alleen de software geeft me alleen de booglengtes, maar niet de straal en ik kan er geen schetsen bovenop tekenen, want aangezien deze bogen niet als curven worden herkend, kan ik bijvoorbeeld geen coradialiteitsbeperking toevoegen. Dit geldt ook voor rechte lijnen.

@Gerald-FCA zal ik proberen, maar als je ideeën hebt, aarzel dan niet om het me te laten weten. (Ik ben momenteel op SolidWorks 2015)

Hallo

Heb je geprobeerd een featurworks-reparatie van het STL-bestand uit te voeren bij het openen? Neem het vervolgens opnieuw op onder een andere naam om een andere indruk te proberen.

2 likes

Dank u voor het antwoord:)

Wat betreft de andere voorstellen die ik heb ontvangen, het was een goede poging, maar onmogelijk om de .stl opnieuw te registreren na het openen en converteren van de oude .stl naar .prt, ik citeer: "Het bestand kon niet worden opgeslagen omdat de geometrie van het onderdeel niet geldig is voor dit type registratie."

@youri, behalve met Bender (gratis) en met veel moeite  als de originele stl beschadigd is, is het tijdverspilling.

misschien kan een collega met een nieuwere versie van SW (2017 of 18) het bestand converteren.

Toevallig zou het STL-bestand niet afkomstig zijn van edrawing????? Omdat deze bestanden een ramp zijn om af te drukken.

Vraag een stap van uw bestand aan en voer de interne transformatiebewerkingen uit, dit wordt eenvoudiger en bespaart tijd. Of download het opnieuw!

3 likes

Volledig eens met Gerald FCA +1 ;-)

probeer je bestand in parasolid te hebben, het is het ideale formaat voor SW

Heb je geprobeerd met de STL-importopties

zoals beschreven in de links die ik je gaf

na je STL zal er een liefdadige ziel zijn om te zien of het met hem werkt

@+ ; -)

2 likes

@Gerald-FCA, ik ben net klaar met het downloaden van blender (ik kon geen software vinden met de naam bender, dus ik nam aan dat het geïrriteerd was door een typefout) Ik heb misschien een oplossing gevonden, hoewel niet echt ideaal Ik zal proberen een afdruk uit te voeren met een ongeldig sjabloon (ik heb nog steeds een programma dat verondersteld wordt functioneel te zijn) Ik zal de methode proberen die je zou willen gebruiken Ik heb net met me gepraat als mijn strategie niet effectief is, en als het ook niet werkt, zal ik proberen een deel zo getrouw mogelijk te modelleren. Alleen mijn printer die de test draait, zal morgenochtend worden uitgevoerd.

Bedankt aan iedereen die me hun hulp en steun heeft gegeven. :)

Wat mij betreft, ik heb net de tweede pagina met dialoog gezien

@gt22 helaas mag ik deze bestanden niet delen omdat het een project is dat door verschillende bedrijven zoals EDF en Sorégie wordt gecontroleerd en dit nadelig kan zijn voor mijn werkgever.

Zo nee, wat is dit formaat? (de parasolide)

kunt u uw STL-bestand voor ons posten om naar te kijken?

1 like

"Wat is dit formaat anders? (de parasolid) "

Dit is de extensie ".x_t"

die u vindt door op "Opslaan als" te drukken

1 like

@ac Cobra, sorry, maar ik kan dit document niet plaatsen (het is vertrouwelijk).

@Thom@s die ik had gezien, maar ik wilde vooral weten wat het betekende in de zin: "wat staat het toe?"

Anders, na het testen van mijn oplossing, blijkt dat ik functioneel was, ik kon mijn model op kleinere schaal printen, wat met succes werd afgesloten. ( VOOR EEN KEER ! ) 

Ik wil je nogmaals bedanken voor de hulp die je hebt gegeven, ik heb een aantal handige kleine trucjes kunnen leren. Ik wens je het allerbeste :)

Hallo

Wat betreft uw fout "Het bestand kan niet worden opgeslagen omdat de geometrie van het onderdeel niet geldig is voor dit type registratie." in Solidworks, importeert u uw .stl als een grafische body? Als dat zo is, probeer het dan als een volume (dat u zult repareren als het discontinuïteiten heeft, het is beter voor de .stl).

1 like

@youri, Bender van Futurama of Blender software, ... Ik verwar altijd ;)

2 likes

@dbz improviseerde ik het direct als een volumelichaam (tenminste, dat denk ik, want in feite biedt hij me aan om enkele mogelijke fouten te herstellen, zoals de discontinuïteiten die je noemde).

@Gerald-FCA  bedankt, je hebt me laten denken dat ik er weer mee aan de slag moest, ik moet veel afleveringen hebben gemist.