Hoe te verwijderen in solidworks 2012, "Education-editie ..."?

Bij het afdrukken (in pdf of onder een printer) van een tekening verschijnt een groot schrift:

"Alleen onderwijs Solidworks_utilisation pedagogische editie

En als het op een A4-formaat is, neemt het bijna de hele bodem in beslag !!

Voor sommige eerdere versies was opname in pdf (zonder afdrukken in pdf) toen mogelijk.

Ik weet ook, met de nieuwe versies, dat je kunt overstappen naar Autocad en gewoon het schrijven = > verwijderen, behalve dat als je een afbeelding van de weergave in 3D en kleur invoegt, het verwachte resultaat er niet zal zijn. Hetzelfde geldt voor het schrijven van de offertes en alle teksten veranderen van lettertype

Bedankt

Lou

Hallo 

En een eenvoudige PDF-besparing zonder door een virtuele printer te gaan?

je maakt een screenshot en dat is het, NEE ?

Solidworks Education is geen zogenaamd productieproduct maar een educatief product

Als je directe prints wilt kunnen maken voor exploitatie, moet je betalen voor een licentie

in de hoop uw vraag beantwoord te hebben

@+ ;-)

Hallo

In de onderdelen en tekenbestanden die in het onderwijs worden opgeslagen, wordt altijd het licentietype bijgehouden. Na aanschaf van de licentie is het mogelijk om een klein softwareprogramma aan te vragen dat de tellers reset. 

Dit alles moet natuurlijk worden onderhandeld met de dealer.

Hallo

Het is normaal, het is een educatieve versie.

Printscreen is de enige manier om een licentie te kopen.

Gebouw

S4KUj0

Hallo

Het gebruik van onderdelen of assemblagecomponenten die onder een studentenversie zijn gemaakt, is niet legaal in het kader van professioneel gebruik, vandaar de boodschap die aanwezig is tijdens het drukken.

Om het bericht te verwijderen, moet je de onderdelen die in een onderwijslicentie zijn gemaakt (zichtbaar met een studentenhoedje in de boom) verwijderen en ze opnieuw maken op een professionele versie.

Wat betreft de software die dit merkteken verwijdert, ik ken er geen, ik ken er een paar die bestandsherkenning doen (of ze nu in het onderwijs zijn of niet), maar er is er geen beschikbaar om de markering te verwijderen, zelfs niet bij wederverkopers ... Dat lijkt me logisch, aangezien we niet het recht hebben om "zaken" te doen met studentendossiers.

de enige mensen die deze codering kunnen verwijderen, zijn de mensen van Solidworks, en om deze markering te verwijderen is het noodzakelijk dat de Solidworks-manager vooraf zijn goedkeuring heeft gegeven voor het verwijderen van de markeringen ...  geldige rechtvaardiging om dit te ondersteunen.

3 likes

Er zit niets anders op dan over te stappen op de versie,

Standaard of Pro of Premium !!

Wees voorzichtig, het feit dat de versies worden gewijzigd, verandert niets aan het probleem, als u in een "professionele" versie een deel gebruikt dat is opgenomen in een educatieve versie, zal de markering altijd aanwezig zijn omdat deze is geïntegreerd in de codering van het bestand zelf!

2 likes

Als we een niet-studentenversie hebben, lost een "opslaan als" van elk bestand met een "hoed" in de SolidWorks-boom (een teken van creatie in de studentenversie) het probleem dan op?

Anders kan het alleen betrekking hebben op de sjablonen van de tekenbestanden:

In dit geval kun je alle weergaven kopiëren en plakken in een nieuw bestand met een ander sjabloon, en het werkt (op voorwaarde dat je geen onderdelen hebt gemaakt met een studentenversie).

Zo niet, dan moeten ze opnieuw worden opgesteld:

Door bepaalde functies rechtstreeks in de boom te kopiëren en te plakken, kunt u ze soms rechtstreeks op een vliegtuig of een gezicht in een nieuw deel plakken, en dat bespaart tijd.

1 like

Nee Lucas, een "student" -bestand, zelfs opnieuw opgeslagen onder een "pro" -versie, blijft een studentenbestand ... De enige oplossing die is opgeslagen van de "Pro"-versie in een exportformaat zoals ParaSolid bijvoorbeeld, en het onderdeel opnieuw heeft geïmporteerd ... Met het verlies van de boom van de schepping dat dit uiteraard impliceert.

Op dezelfde manier wordt een bestand dat in "Pro" is gemaakt en vervolgens als een "student"-versie is opgeslagen, een studentenbestand.

3 likes

Hij had deze verdomde onderwijsversie dan beter niet kunnen maken!!

De educatieve versie is gemaakt om studenten te trainen in de software met een redelijke feedback van de software (vandaar de onderwijslicentiemarkering die het enige verschil is met een pro-licentie)

Het is moeilijk voor het nationale onderwijs om licenties op CAD-software te kopen die gemakkelijk meer dan 10000 € per eenheid overschrijden ... De nationale onderwijsversie van SOLIDWORKS is borderline "geschenk"

Veel bedrijven zullen merken dat het een goede zaak is om studenten te hebben die net van school komen en hun CAD-software beheersen.

3 likes

Ik ben het eens met Fthomas, als werkstudent is de onderwijsversie super handig, het stelt ons in staat om in het bedrijf aan te komen met een goede basis op deze software en daarom geen last te zijn voor de bedrijven, en het is duidelijk dat geen enkele school zich pro-versies kan veroorloven.

Door mijn opleiding werd ik geconfronteerd met hetzelfde probleem als jij, onderdelen die op school zijn gemaakt, hebben een van mijn projecten in een bedrijf "besmet"... En helaas is er geen manier om dit te verhelpen, behalve om uw onderdeel op te slaan in exportformaat, zoals eerder gezegd aan het einde van uw project, wanneer u weet dat u uw onderdeel niet meer gaat wijzigen.

Om het schrijven van "onderwijseditie" te laten verdwijnen, moet u uw tekeningen in pdf opslaan, daar zullen ze leeg zijn van deze annotatie. Deze techniek werkt met SLDW 2013 omdat ik het gebruik, maar het werkt niet met een PDF-printer omdat dit soort software een echte printer emuleert.

3 likes

je moet de licentie kopen