Hoe ga ik terug naar de SolidWorks 2021-versie?

Hoi allemaal

In het kader van mijn activiteit moet ik terugkeren naar de 2021-versie van SolidWorks (huidige versie 2022) omdat mijn klant aan deze versie werkt.

Is het mogelijk om gemakkelijk van de ene versie naar de andere te migreren als er geen compatibiliteit is tussen de twee versies?

Fijne dag allemaal.

Eenvoudig antwoord: nee.

Met SW21 SP5 kun je een SW22-bestand openen, maar het zal bijna zijn alsof je een step/iges/other opent (met minder fouten), d.w.z. een lijk zonder constructieschacht.

6 likes

Het is niet mogelijk om naar een lagere versie te migreren, maar u kunt 2 versies van SW op uw computer hebben geïnstalleerd.

Aan de andere kant is het behoorlijk of zelfs heel gevaarlijk, als je een SW2021-kamer opent met de 2022-versie en deze opslaat, geen weg meer terug zoals uitgelegd door @stefbeno.

Wees dus voorzichtig als je een tijdje met de 2021 werkt, zorg ervoor dat het SW-bestand standaard opent met deze versie, of verwijder zelfs het pictogram op het bureaublad van de 2022-versie om ervoor te zorgen dat je het niet per ongeluk opent

En natuurlijk is het niet mogelijk om je bibliotheekstukken te hergebruiken als ze in 2022 zijn geregistreerd.

6 likes

Bedankt voor je feedback @stefbeno en @sbadenis .

Ik wilde 2021-versie installeren en zorg ervoor dat er geen conflict in mijn bestanden ontstaat.

Veel succes.

Let ook op uw SW-configuratiebestanden (zoals bijvoorbeeld de materiaalbasis) die bij het minste gebruik ervan worden geconverteerd en voor sommigen in 2021 niet bruikbaar zijn.

Het is noodzakelijk om de twee installaties in verschillende gevallen los te koppelen.

2 likes