Hoe kom je erachter welke mappen zijn opgeslagen in de bestanden van een ASM?

Goedenavond allemaal

Voor een nogal gecompliceerde ASM was ik genoodzaakt om verschillende mappen te maken volgens de fasen van het project (alfa, bèta, enz...).

Voor elke fase heb ik een pack and GO gemaakt om de versies een beetje waterdichter te maken, maar ik realiseerde me net dat sommige onderdelen niet zijn opgeslagen in de uiteindelijke map voor de MEP (waarschijnlijk vanwege een gebrek aan nauwkeurigheid op bepaalde momenten)

Omdat ik geen zin heb om alle kamers open te zetten of tussen de bestandsbeheerder en de functiebeheerder te wijzen om de delen te zien die zich ergens anders zouden bevinden dan waar ze gepland zijn, zeg ik tegen mezelf dat getalenteerd als jij bent ;-)  dat je een truc moet hebben.

Met de nomenclatuur misschien?

Vriendelijke groeten

PS:  tweede kleine vraag! voor elk de naam van elk onderdeel in de functiemanager heb ik ofwel (-), be  -   , helemaal niets zijn (herinner me eraan wat het betekent. of geef me alsjeblieft de link terug van een paar dagen geleden of je hebt de betekenis van al deze tekens gepost omdat ik het niet kan vinden ;-)  (niet op je hoofd of op je vingers tikken)

Goedenavond Zozo_mp,

U zou in staat moeten zijn om alle bestanden en mappen waarin ze zijn opgeslagen op te sommen door uw assembly te openen en vervolgens naar Bestand / Zoeken naar referenties te gaan.

Vriendelijke groeten

6 likes

Veel dank @d.roger

Dat is precies wat ik nodig heb. Tien stuks zaten niet in het juiste dossier. PB opgelost in seconden.

Dank je wel ;-) ;-)

Vriendelijke groeten

PS: nog een functie die ik nog nooit heb gebruikt

1 like

Je kunt dezelfde informatie krijgen zonder deze te openen door een pack & go te maken (zonder deze te valideren ^^)

2 likes

Goedenavond

Goed gedaan @d.roger.

@Zozo_mp =>  Er is ook een boomhut.

Ook zien we de boomstructuur van de gehele assembly en de subassemblies. Ook zien we de configuraties en eigenschappen.

Ik heb het nog niet helemaal in de hand, maar het is super interessant. Zie mijn PDF.

Je kunt zelfs Treehouse in de zoekregel uitvoeren (zonder Solidworks te openen). Dit is van SW2016.

Hier is een link: https://www.youtube.com/watch?v=5nZsGnyCBHU

Goedenacht 

treehouse_montage_de_fraisage.pdf
1 like

Hallo

Om de tweede vraag te beantwoorden: als er (-) voor een stuk staat, betekent dit dat het niet volledig beperkt is (er blijft ten minste één vrijheidsgraad over) of helemaal geen beperking heeft.

De - helemaal alleen, ik kan me niet herinneren dat ik dat eerder heb gezien, en als er niets voor de naam van het stuk staat, is dat omdat het volledig beperkt is.

Het is hetzelfde algemene principe voor alle noties van beperkte elementen op SW (in schetsen is het dezelfde bewerking, als entiteiten niet volledig beperkt zijn, verschijnt er een (-) voor de schetsidentificatie).

2 likes

Voor het tweede deel van de vraag:
- als het (-) is, betekent dit dat SW gelooft dat het stuk nog steeds minstens een zekere mate van vrijheid heeft;
- als er niets is, is de kamer volledig beperkt;
- Als er een (+) is, is het onderdeel overbelast.

Je doet veel filmpjes, ik merkte dat SW moeite heeft met het nauwkeurig inschatten van de resterende vrijheidsgraden. Trouwens, vanuit dit oogpunt doet Inventor het veel beter omdat het voor elk onderdeel de vrijheidsgraden kan weergeven: type (rotatie/translatie) en as(sen) -> Hey meneer SW, wanneer geeft u deze functie vrij?

2 likes