Hoe kom je van verdwaalde draden af?

Hallo

Dit is mijn 1e verzoek en dus zou ik je willen vragen om toegeeflijk te zijn. :-)

Ik heb deze zorg heel lang aanslepen zonder een categorisch antwoord te geven.

In montagetekeningen doe ik vaak de manipulatie "Modelobjecten", "Annotaties" en "Draadweergave" om de schroefdraad van schroeven, moeren, draadstangen, enz. te importeren. in zijaanzicht.

Maar ik eindig vaak met verdwaalde draden die door de kamers heen zichtbaar zijn. Ondanks het aanvinken van "Threadweergaven weergeven" weergeven in de weergaven "Hoge kwaliteit".

Het is een probleem dat ik altijd heb gehad, ik zit in SW 2020 SP5.0, maar het bestond ook in eerdere versies.

Wachten op uw advies.

Vriendelijke groeten.

Hallo;

Vanaf Solidworks 2020 is er een optie om "Thread Representation-functies te upgraden ".

Deze functie is toegankelijk in assemblages door met de rechtermuisknop te klikken op de naam van uw assemblage bovenaan de bouwboom.

Om te worden getest op een kopie, montage EN tekening, deze bewerking is onomkeerbaar.

Nog iets, op de schermafbeelding, het zijn waarschijnlijk draadstangen ... Komen ze uit een familie van onderdelen (configuratie). Zo ja, kijk dan naar je netopties.

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo

Dank u voor uw interesse in dit onderwerp.

Het is niet afkomstig uit een familie van toneelstukken. Gewoon een extrusie met een annotatie voor draadweergave.

Wat betreft de 2e oplossing, deze geeft (telkens) de onderstaande foto!!