Ik gebruik de draadfunctie van tijd tot tijd, maar het heeft als nadeel dat het MEP bijna onleesbaar wordt.
Twee mogelijkheden dus:
1°) Ik gebruik niet de draadfunctie maar dan hoe ik in het model moet aangeven dat er een draad is. (Ik kon niets anders vinden dan de draadfunctie)
2°) Ik maak een draad in het model, maar hoe doe ik dat dan op het niveau van de MEP om een vereenvoudigde (gestandaardiseerde) weergave van de draad te hebben
Merk op dat ik op de foto de draadfunctie heb gebruikt voor de buitenkant of voor de binnenkant. Voor het interieur zou ik door acrobatiek te doen de boorassistent-functie kunnen gebruiken, maar deze lost de externe schroefdraad niet op.
Dit probleem is al opgelost, maar ik heb de draad niet gevonden. (Nee, niet op mijn hoofd tikken)
U kunt de functie "Draadweergave" gebruiken om een draadweergave aan uw werkstuk toe te voegen. als je echter 'niet-standaard' threads hebt, moet je ze aan de lijst toevoegen via obscure manoeuvres in de ToolBox-bestanden,
Hallo @Zozo_mp inderdaad, net als @Pierre S en @sbadenis. Ik zou een kopie maken van het deel "met" en "zonder" de draad, ik zou de "zonder" versie gebruiken voor de tekening, met een eenvoudige (klik met de rechtermuisknop op de pagina > annotaties >) draadweergave. En zou de "met"-versie gebruiken voor visuals en 3D-printen (en verspanen, afhankelijk van de methode).
De vraag voor de Europarlementariër is dat het feit dat het geselecteerde deel de draadweergave heeft gebruikt, gevolgen heeft voor de Europarlementariër of dat we iets meer moeten doen.
@Sylkbehoud ik het idee om een versie te maken met 3D-schroefdraad en zonder.
@sbadenis bedankt, in dit geval is het een messing stuk dat in draaien is gemaakt.
In plaats van 2 bestanden, zou ik 2 configuraties doen. De vertegenwoordiging stelt u in staat om het rechtstreeks in het MEP te hebben zonder enige andere manipulatie (behalve voor ASM-plannen waar u het systeem moet vertellen dit te doen).
Ik denk zelfs dat je de draadweergave in de configuratie kunt houden met 3D-draad.
@Zozo_mp, ja, de informatie van de draadrepresentaties volgt in de tekeningen. Dit is dezelfde functie die automatisch wordt gecreëerd door de boorhulp
Omdat het een vierdelige mini ASM is, heb ik gekozen voor een versie met 3D-schroefdraad om de montage te controleren en de werking aan mijn klant uit te leggen en de draadweergave voor de MEP en fab.