Soms moet ik de middelpunten van 2 entiteiten met elkaar verbinden, behalve dat als ik de 1e kan selecteren, het voor mij onmogelijk is om een tweede te selecteren.
Ik selecteer het eerste punt met een rechtermuisklik op de lijn, dan " selecteer middelpunt ", maar het is onmogelijk om een ander punt te pakken omdat een klik met de rechtermuisknop op een andere entiteit de eerste selectie deselecteert...
Dus is het überhaupt mogelijk om 2 of meer middelpunten in dezelfde selectie te hebben?
Hallo @a_eriaud bedankt voor het antwoord, maar...
In feite zou het meer zijn om een relatie te hebben zoals " verticaal " of " horizontaal ", zoals je kunt doen met de eindpunten van twee verschillende lijnen.
Het doel is om het midden van 2 lijnen uit te kunnen lijnen zonder constructielijnen of ander plezier toe te voegen.
Concreet zou dit betekenen dat er:
Klik met de rechtermuisknop op regel 1 > " Selecteer middelpunt "
Ctrl + klik met de rechtermuisknop op regel 2 > " Selecteer middelpunt "
Als je je 2 segmenten tekent met een middelpuntlijn:
SW plaatst je direct een reëel punt in het midden dat je vervolgens kunt selecteren. Dus geen toevoeging van steken of constructielijnen in een tweede stap.
Soms moet je gewoon je tekenmethode een beetje veranderen om je leven gemakkelijker te maken...