Hallo
Soms heb ik onder draftsight overlappende streken, en ik kan de methode niet vinden om de een of de ander te selecteren.
Bij voorbaat dank.
Vriendelijke groeten.
Hallo
Soms heb ik onder draftsight overlappende streken, en ik kan de methode niet vinden om de een of de ander te selecteren.
Bij voorbaat dank.
Vriendelijke groeten.
Draftsight Ik weet het niet, maar ik geef je de Creo-methode :
je moet jezelf op de lijn positioneren / Klik met de rechtermuisknop (om naar de volgende laag te gaan) / Klik met de linkermuisknop om de onderste regel te selecteren.
In de hoop dat het dezelfde methode is:)
Thomas
In SolidWorks is er ook een "selecteer andere" functie die ik niet kon vinden in DraftSight.
Op dezelfde manier als in AutoCAD zijn er echter twee manieren om met de muis door een venster te selecteren:
- Door een rechts-naar-links selectierechthoek te maken, selecteren we alleen de entiteiten die volledig binnen de rechthoek vallen
- Door een selectierechthoek van links naar rechts te maken, selecteren we alle entiteiten in de rechthoek, zelfs die gedeeltelijk.
Hallo
Wanneer u een regel selecteert en vervolgens met de rechtermuisknop klikt en vervolgens de volgorde weergeeft, kunt u die regel naar de achtergrond verplaatsen.
Dus als we de regel erna opnieuw selecteren, zal het de regel zijn die eronder was voordat die wordt geselecteerd.
Aan de andere kant, als er meerdere lijnen zijn??
@+
Een oude techniek is om in de opnamemodus (door met de muis van rechts naar links te wijzen) te selecteren en de gevonden voorwerpen te tellen. Als u vervolgens bijvoorbeeld de bovenste lijn uit de selectie wilt verwijderen, selecteert u deze en voert u op de opdrachtregel in: "_R". _R verwijdert het laatst geselecteerde item. Ter herinnering: onder autocad (en Draftsight) kunt u met de "_" commando's in het Engels (universeel) typen. Als het toevallig niet de juiste regel is die uit de selectie is verwijderd, klik er dan opnieuw op.
Hallo
Ik heb een techniek gevonden die ik selecteer de streken in de opnamemodus, en met shift rechtsklik deselecteer ik degene die ik niet wil.
Fijne dag allemaal.
Vriendelijke groeten.