Hoe een gezicht te selecteren en niet een thread

Hoi 

Al enige tijd heb ik de indruk dat de muiscursor standaard gemakkelijker de draad selecteert dan het gezicht van mijn deel (vooral als er niet veel op het deel is ingezoomd).

Heb je een oplossing om geen rekening meer te houden met de draad (ik hoef deze zelden te selecteren)

Bij voorbaat dank, 

20180921_100714.jpg

Hallo

Heb je het geprobeerd met filters?

Cdt

Fred

3 likes

Ja, zoals Fred zegt, met de werkbalk "Selectiefilter" of de "F5"-toets op je toetsenbord.

1 like

Ja, F5 om de filterswerkbalk te laden en F6 om de filters die worden getypt te deselecteren.

@+

Alan.

Wees voorzichtig, F6 is geen filter deselectie, het is gewoon "filters uitschakelen / opnieuw ingeschakeld"

Hierdoor blijven de vorige filterkeuzes behouden!

De toets "filter deselecteren" heeft geen standaard sneltoets

Dank u voor uw antwoorden, 

Nee, ik heb geen filter geactiveerd, ik zou graag willen dat wanneer ik over een draad "beweeg" deze niet in aanmerking wordt genomen, om een dicht gezicht eenvoudiger te kunnen selecteren.

Ik weet niet of het mogelijk is...

In elk bestand:

1- Controleer of "de displayfilters goed zijn afgesteld" 

Weergave / Verbergen / Tonen - Alle annotaties (moet worden aangevinkt)

2- Klik in de boom met de rechtermuisknop op de annotatiemap: de eerste regel onder detail moet worden gecontroleerd

3- Klik in de boom met de rechtermuisknop op de annotatiemap: 

3a- Schakel draadweergave uit (niet gearceerd)

3b- Controleer de weergave van de schaduwdraad

Doe dan OK (ga uit de details).

Doe desnoods hetzelfde voor ASM... (volgens de weergaveregels van het ouder-kindfilter...)

Deze aanpassing moet worden gemaakt voor elk reeds bestaand bestand (u moet ze dus één voor één nemen...)

Om te voorkomen dat u dit voor nieuwe moet doen, wijzigt u gewoon de DOT (ASM en PRT).

Moge de donkere kant bij je zijn...

1 like

Hartelijk dank! inderdaad, mijn standaardonderdelen hadden het weergavefilter "Thread Representation" aangevinkt...

Ik zou daar nooit zijn gaan kijken... :) Dank u allen voor uw antwoorden