kleine vraag, over het importeren van een afbeelding geconverteerd naar DXF (via Convertio of andere).
In feite ben ik uitgegaan van een bestaande afbeelding, die ik via Convertio heb geconverteerd naar DXF. Tot nu toe geen zorgen.
Het is daarna dat het ingewikkeld wordt, als ik het open en dus kopieer/plak op mijn SW-schets, omdat er veel punten en onafhankelijke lijnen zijn... (meer dan 4000 objecten).
Dus ik kan je net zo goed vertellen dat het ingewikkeld wordt als ik deze objecten wil verplaatsen of hun schaal wil veranderen.
Kunt u mij vertellen of er een tussentijdse manipulatie op Drafsight moet worden uitgevoerd om deze DXF te vereenvoudigen?
Ik voeg het voorbeeld van mijn afbeelding hieronder toe.
Probeer anders de schets in verschillende stukken te maken (de stam, de takken, de afzonderlijke bladeren) met behoud van de gemeenschappelijke oorsprong (één punt is genoeg). Elke schets zal een blok vormen, de blokken kunnen (lijkt mij) tot een compleet blok worden samengevoegd.
Dit soort bestanden gebruiken we soms om gravures te maken, vaak bestaande uit spline en micro line.
Om de problemen van gereedschapspaden op de CAD/CAM-software te vermijden, hadden we 2 oplossingen.
gebruik de functie Converteren naar Arc van de CAD/CAM-software.
Of doe het handmatig, door in een boog zo dicht mogelijk bij het origineel te traceren, waardoor u ook de microbogen van de 1e oplossing kunt verwijderen en bogen lang genoeg kunt maken om hun aantal te verminderen. Zeer lange maar effectieve oplossing.
Meestal importeer ik mijn dwg/dwf naar SW, voeg een frame toe en extrudeer om een stencil te maken.
Maar in dit stadium is het zelden op de juiste schaal, dus voeg ik een schaalfunctie toe en vervolgens een schets met alle contouren die met behulp van entiteitsconversie naar het uiteindelijke onderdeel moeten worden overgebracht.
Uiteindelijk heb je een bestand dat je kunt dupliceren op een assemblage met verschillende schalen via de onderdeelfamilie en met een lager aantal segmenten/bogen.
Na verschillende tests van de verschillende hieronder genoemde oplossingen, werken verschillende werken. Daarna is het afwachten wat we willen op het gebied van het eindproduct en de verhouding tussen de werktijden.
Het beste voor mij, zijnde de oplossing van het blok dat in Drafsight is gemaakt en het op Solidworks plakt. Je doet er daarna mee wat je wilt.
Het pluspunt is om het in een blok te veranderen, wat extreem lang kan zijn, maar als de manipulatie eenmaal is gedaan, is het geluk.