Hoe simuleer je de vervorming van een O-ring op een as en boring?

Hoi allemaal!

In een assemblage heb ik een staaf die strak in een lichaam is gemonteerd. Aan de voorkant van het geheel (daar is mijn veerstang) heb ik een O-ring. Deze verbinding wordt in een groef tussen mijn lichaam en de staaf geplaatst. Het doel is dat wanneer mijn set is gemonteerd, het gewricht op mijn stang en in mijn lichaam vervormt , en een "uitstulping" wordt verpletterd en heel licht uit het lichaam steekt (0,20 tot 0,40 mm). Ik zou deze vervorming graag willen simuleren op SolidWorks (van de O-ring) omdat deze functie een gasafdichting moet toestaan, heeft iemand een idee?? :)

Alvast bedankt voor je feedback!!

Spreuk

simulation_deformation_joint_torique.pdf

Is het een mechanische simulatie of gewoon een grafische simulatie?

Als het grafisch is, moet je de verbinding "in context" tekenen, d.w.z. in de assemblage.

2 likes

Je voegt een config toe in je joint,

Als het bestand slechts één grootte van de ringkern heeft en de andere formaten andere bestanden zijn.

We hebben dan dit, en we moeten een configuratie toevoegen:

Defect (= O-ring niet samengedrukt zo rond)

Groef 01 (= montagevorm 01)

Waarom 01, om later een ander type motnage toe te kunnen voegen (voorzienige bibliotheek !!)

En als er meerdere configuraties bij elkaar passen, zou je het volgende kunnen hebben:

Materiaal - Ø020,00 x 02,65 (= O-ring niet samengedrukt dus rond)

Materiaal - Ø020.00 x 02.65 Montage 01 (= montagevorm 01)

En voor 3D hoef je alleen maar een materiaalverwijdering toe te voegen en vervolgens een materiaaltoevoeging om de uitstulping te simuleren.

Het is niet nodig om de join-bladeren te doen, een eenvoudige weergave is voldoende voor uw geval.

2 likes

En waarom een verwijdering van materiaal, dan een toevoeging...

Het antwoord is: "positieve constructie"

d.w.z. schaalbaar zonder breuk in ASM of MEP, zonder verlies van stress.

Hallo

Gebaseerd op het principe dat de vervorming van de verbinding gebeurt bij een constant volume. Het is belangrijk om te controleren of de volume, de gewrichtssteun = het volume dat aan het gemonteerde geheel is bevestigd.

Gebruik formules en variabelen om de gemonteerde gezamenlijke sectie te definiëren: Restvoegafmeting >> voegvolume >> gemonteerde gezamenlijke afmeting.

Vriendelijke groeten.

2 likes

Bedankt voor de feedback!

Ik heb de pakking in de assemblage getekend, met respect voor hetzelfde volume tussen de gemonteerde pakking en de pakking in rust.

De 3D-modellering is misschien niet precies zoals de echte "rendering" na bewerking, maar ik krijg een vorm ("uitstulping") die uit mijn lichaam steekt. Ik kan vanaf daar beginnen om mijn tests te doen!!

Nogmaals bedankt!

Omdat het een gewricht is, verplettert het een beetje, het is zacht,

dus het "gemonteerde gedeelte" = 0,98 of 0,95 x "vrij gedeelte"

Zoiets, toch?

Wetende dat er puntcontactgebieden zijn (poncuteldruk), zal de verbinding een aardappelvorm hebben, dus "gemonteerde sectie" = 0,98 of 0,95 x "vrije sectie" kan niet worden toegepast.

Ik denk niet dat dat is waar fbourggeaux naar op zoek is, want verwaarloosbaar in zijn geval.

Maar ik denk dat er nog steeds een compressie is, ik heb het niet over de "keel", het feit dat er een puntcompressie is.

Dus het vrije of gemonteerde gedeelte is niet hetzelfde, er is noodzakelijkerwijs een compressiecoef vanwege een zacht materiaal, ook al is het klein.

Hallo

Ik begrijp het niet en er ontstaat een uitstulping.

Wat heeft het voor zin om de vorm van de gemonteerde afdichting te simuleren, om ervoor te zorgen dat de dichtheid voldoende is om

Let op de toleranties van de groef en de pasvorm die door de fabrikant van de pakking zijn gegeven .

Vriendelijke groeten.

1 like

De fabrikant geeft wel een standaard diemsie aan waarin de O-ring gepositioneerd zal worden. In mijn geval wil ik dat de waterdichting zowel op de as als op het gezicht wordt gedaan... En daar geeft de fabrikant niets aan (want daar is de pakking eigenlijk niet voor gemaakt) ... De simulatie van mijn "uitstulping" wordt alleen gebruikt om mijn keel te positioneren (om een lengte tussen mijn gezicht en mijn keel te geven)

Ja, er is begrip in alle gevallen

Voor, tijdens en na de reis

maar ook in de ruststand verder geen afdichting

Zie deze links

https://www.parker.com/literature/Praedifa/Catalogs/Catalog_O-Ring-Handbook_PTD5705-FR.pdf

http://nuxeo.edel.univ-poitiers.fr/nuxeo/site/esupversions/f01e42e8-37d9-4ca6-9034-771acaa63c45

@+

Te zien aan de hand van de betrokken drukken en vloeistoffen, maar ik heb twijfels over de effectiviteit van de montage: de groef beperkt de mogelijkheid van vervorming en zorgt voor de contactkracht tussen de oppervlakken. In deze assemblage heeft de verbinding de mogelijkheid om onbeperkt te vervormen.

zie bijlage

Afbeelding genomen via deze link

https://www.parker.com/literature/Praedifa/Catalogs/Catalog_O-Ring-Handbook_PTD5705-FR.pdf

@+