Hoe simuleer je een gronddruk op een gezicht?

Hallo

Ik moet vellen maken om een grondreservoir te maken, ik weet de hoeveelheid aarde die ervoor zal worden gelegd, ik ben begonnen met een geschatte waarde van 1,2 ton per m^3.

Hier, op mijn voorbeeld, blokkeerde ik de onderkant van mijn gebogen plaatwerk in vaste geometrie en vervolgens oefende ik een kracht uit die werd verdeeld over het oppervlak waar de aarde zich bevindt...

maar ik ben niet zeker van de gebruikte waarde (druk uitoefenen? een kracht?)

Bedankt

capture.jpg
1 like

Hallo

Naar mijn mening is dit nogal moeilijk te simuleren omdat de aarde geen homogeen materiaal is en het moeilijk lijkt om het gedrag ervan te voorspellen. Als je klei neemt, zal de aarde zich houden vanwege zijn lage "viscuositeit", als je zand neemt, dan zijn we een beetje dichter bij het gedrag van een vloeistof.

Laten we aannemen dat je de dichtheid van de aarde hebt en laten we aannemen dat deze kan worden gelijkgesteld met een "vloeistof", de kracht die op je gevouwen plaatwerk wordt uitgeoefend is niet constant zoals je het hier hebt gedefinieerd. Het is gelijk aan nul aan de bovenkant van je vel. Het is evenredig met de hoogte van de aardkolom. De inspanning neemt toe met de diepte.

3 likes

Hallo

Ik zou ook als een vloeistof te werk gaan.

Bewerken: https://www.my-cad.fr/actualites/tutoriels/communication-technique/be-sous-traitance/pression-hydrostatique-modeliser-solidworks-simulation/

2 likes

Hallo

U moet daarna een druk definiëren op basis van de hoogte van de te onthouden grond, uw waarde zal veranderen. Uw model bevindt zich vrij dicht bij een hydraulische dam als we de vloeistof als aarde beschouwen. Natuurlijk is de aarde geen homogene vloeistof, maar ik nodig je uit om het als zodanig te beschouwen. Je hebt ook waarden nodig zoals de dichtheid van de aarde.

Als je problemen hebt met het berekenen van de druk, aarzel dan niet, anders kun je dit soort berekeningen op internet vinden.

Dimitri

2 likes

Ik heb een dichtheid van de aarde overwogen op 1250 kg/m^3 met een plaathoogte van 0,5 m, dus ik heb mijn druk die gelijk is aan 6131N/m²

Ik kan de tutorial die DBZ me adviseerde om in te vullen niet echt toepassen solidworks...

Wat is je breedte?

j'ai une longueur de retenu de terre de 14.7m

Ik heb een lengte van 14,7 m grondbehoud

6131 Pa is uw druk aan de basis van uw structuur. Als je bedenkt dat je overdruk je moet integreren op je oppervlak. 

Persoonlijk vind ik een  inspanning volgens uw breedte van 1532 * breedte. 

Dimitri

Hier is mijn Solid Works 2016 bestand

partie_courbe_terrasse_03_cde002683.sldprt

Dus 22.531 N =)

Maar vergeet niet dat deze inspanning werd verkregen door de aarde als een homogene vloeistof te beschouwen. Het is waarschijnlijk dat deze inspanning erg overdreven is.

Dimitri

1 like

hoe vind je 1532 Dimitri?

Om te berekenen dat je druk 6131 N/m² is, heb je P(z) = dichtheid * 9,81 * z gedaan

en voor z = 0,5 => P(z) = 6131 

Als je nu P(z) = dichtheid * 9,81 * z integreert op de hoogte (van 0 tot 0,5) en vervolgens op de breedte (van 0 tot 14,7) heb je

int (van 0 tot breedte) [ int (van 0 tot hoogte) [ dichtheid * 9,81 * z] dz ] dl

= breedte * dichtheid*9,81 *(hoogte²/2)

= breedte * 1532 

= 22.531 N

2 likes

Zie deze link

https://books.google.fr/books?id=O7eWDgAAQBAJ&pg=PA27&lpg=PA27&dq=calculer+une+retenue+de+terre&source=bl&ots=UXnZrJi5Ek&sig=rvCnqHxEdO5vSXE0xBRJh97ZFLc&hl=fr&sa=X&ved=0ahUKEwiz0vW31MDWAhUhCMAKHenWAD44ChDoAQguMAI#v=onepage&q=calculer%20une%20retenue%20de%20terre&f=false

@+

Hallo 

Heb je je probleem opgelost?

Dimitri

Ja perfect dank je wel Dimitri