Hoe worden de koppelingen tussen onderdelen (product, catpart) op Catia V5 beheerd?

Ik heb altijd problemen gehad met het beheren van de verbanden tussen de stukken.

Sterker nog, ik zou graag meer willen weten over hoe Catia hiermee omgaat.

Ik ben in het geval dat ik traceerbaarheid van mijn onderdeelupdates wil hebben. Elke dag met een bestand en de datum.

In deze map zit een Catproduct gekoppeld aan catparts.

Tot nu toe ben ik gekomen om elke dag een kopie te maken.

Het probleem: van tijd tot tijd moet ik eerdere versies kunnen vergelijken om mijn CAD's over elkaar heen te leggen.

Dat kan ik niet, want de namen zijn hetzelfde. 

Heb je tips, walkthroughs, uitleg voor dit probleem?

Dank je wel:)

Hallo

Je kunt inderdaad geen archief over elkaar heen leggen als het dezelfde naam heeft.

Voor elke software (zelfde naam = zelfde bestand).

Edit: Ik was een beetje overhaast in het zetten van iedereen in dezelfde mand. 

Zonder datamanager moeten de namen anders zijn.

Meestal voegen we een achtervoegsel toe aan de nieuwe versie (uw exemplaar van de dag).

U kunt er ook voor kiezen om altijd onder dezelfde naam te werken en een achtervoegsel toe te voegen (datum of iets anders op het archief).

Wat de keuze ook is, je gaat via de registratiemanager:

1 like

Hallo 

Van wat ik heb gezien, als je een leeg CatProduct opent en beide bestanden tegelijkertijd importeert, zal Catia aanbieden om de bestanden in de assembly te hernoemen door een nummer aan het einde van de naam te verhogen. 

als we de ene openen en dan de andere, zal Catia dat niet willen vanwege het naamconflict. 

Ik weet niet of het je helpt...  

Er is geen hulp om te wachten, dit is hoe catia werkt

Voor catia is dit de naam van het bestand dat tijdens de sessie is geopend, niet het pad voor het opslaan van bestanden.

In dezelfde sessie of in dezelfde assembly kunnen er dus geen twee bestanden met dezelfde naam zijn.

We kunnen twee sessies tegelijk openen, maar we kunnen niet over elkaar heen leggen, alleen maar vergelijken.

1 like

Hallo

het lijkt mij dat catia niet voorstelt om bestanden te hernoemen om naamgevingsconflicten op te lossen, maar de eigenschap File Reference

Dus zodra alle conflicten zijn opgelost, kunt u uw vergelijking maken.

1 like

Hallo

@vince.roullier, inderdaad stelt CATIA alleen voor om naamconflicten te beslechten bij het invoegen in een assembly, niet bij het openen van individuele bestanden in dezelfde sessie.

1 like

Hallo

Dank u allen voor uw antwoorden, het maakt de zaken een beetje duidelijker.

Heeft u echter een oplossing om dit probleem op te lossen? 
Naar mijn mening zou het zijn om de aandelen in catia te hernoemen naar een andere naam. 

Het risico dat de bestandsnamen verkeerd zijn, neemt hierdoor toe.

Zodat je het begrijpt. Ik heb twee producten voor twee verschillende versies van hetzelfde systeem.

Om problemen met de namen van bestanden, enz. te voorkomen, noem ik ze op dezelfde manier. Alleen de naam van het product verschilt.

In ieder geval bedankt voor je hulp

Hallo, inderdaad, er is geen andere keuze dan de bestandsnamen te wijzigen, daarom hebben we naamgevingsregels in bedrijven.

We voegen aan de bestandsnaam toe:

• Een versie (wijziging) van een cijfer of letter.
  • Een revisie (ander concept) cijfer of letter

1 like