Punten op een 3D-spline verwijderen die het resultaat zijn van een objectconversie

Hallo

Ik wil een afgevlakt oppervlak of grens maken en een van de profielen is een 3D-spline die het resultaat is van een conversie van entiteiten (van een geïmporteerd object naast ... )

Het probleem is dat dit object niet-symmetrische gebieden in zijn oppervlakken heeft en dus heeft de resulterende 3D-spline, hoewel symmetrisch, punten aan de ene kant en niet aan de andere kant en toch zijn de curven aan elke kant van deze punten raakvlakken, dus uiteindelijk als ik ze zou kunnen verwijderen, zou het niets veranderen aan het profiel van de spline

Dus ik heb geprobeerd dit soort "parasitaire" punt te verwijderen, maar geen mogelijkheid om anders een extra punt aan de andere kant toe te voegen, maar aangezien het een curve is die het resultaat is van een entiteitsconversie, is het geen spline en dus geen mogelijkheid om een splinepunt toe te voegen...

Op mijn schets zie je een relatief goed "verbonden" ellips maar als je er beter naar kijkt is dat niet het geval: de maaslijnen zijn niet symmetrisch... En als ik een complexere vorm dan een ellips zet, dan is het de berezina!

Natuurlijk zijn er groene stippen waarmee je het gaas kunt "uitlijnen", maar in dit geval bij complexere profielen willen ze niet uitlijnen met het symmetrievlak, zoals te zien is in mijn andere voorbeeld

Wat te doen?
Bij voorbaat dank

_masque.rar