Hoe een voorvoegsel van alle onderdelen van een assemblage te verwijderen na een pak en gaan. (SolidWorks)

Hallo

Op SolidWorks worden mijn onderdelen als volgt genoemd:

Nummer van de subassemblage - Onderdeelnummer - Naam van het onderdeel.

Ik had een pakket gemaakt en ging een versienummer van de assemblage toevoegen, d.w.z.:

Versienummer van de assemblage - Nummer van de subassemblage - Artikelnummer - Naam van het onderdeel.

Bijvoorbeeld: TR01-02-05 - Gecanneleerde as

Vandaag wil ik het versienummer van de assemblage wijzigen om bijvoorbeeld TR02-02-05 te hebben - Splined as

Weet je of er een manier is om dit automatisch te doen? Ik heb 165 elementen, ik geef er de voorkeur aan om ze niet allemaal één voor één te maken en dan het nieuwe deel te gaan halen.

Bedankt

Hallo

Als je toegang hebt tot myCADtools heb je 2 oplossingen 

- Maak een projectkopie met ProjectManager en beheer naamgevingsregels

- Wijzig de bestandsnamen rechtstreeks met de ProjectExplorer-tool , het zal de SOLIDWORKS-referentielinks wijzigen

Philippe

1 like

Hallo 

U kunt een pakket maken en gaan van uw bestanden zoals TR01-02-05-XXXX, 

in de verpakking en ga, u drukt op "Selecteren/Vervangen" en vervolgens typt u "TR01-", u vinkt de optie "Tekst vervangen door:" aan, vervolgens noteert u uw nieuwe montagenummer (TR02-) (zie Pj)

PS: Als je je afvraagt waarom ik opzettelijk de "-" in de zoekopdracht en in de vervanging heb gezet, is dat om het geval te vermijden waarin je TR01 elders in de naam hebt geschreven (Zeldzaam geval maar wat kan gebeuren), bijv. TR01-02-05-ATR01 die zou worden vervangen door TR02-02-05-ATR02

Kanton Gauthik

packandgo.png
4 likes

Hallo

Dank je wel Philippe.

Interessant deze tool.

Helaas niet, ik heb ze niet.

Hallo

Kijk eens wat de aardige man me vertelde@sbadenis

https://www.lynkoa.com/forum/mod%C3%A9lisation-volumique/rendre-%C3%A9tanche-les-versions-entre-elles

Het lijkt mij dat als ik het goed begrijp, het je zou kunnen helpen.

Vriendelijke groeten

2 likes

Dank je wel Gauthik, het is perfect wat ik nodig heb. Ik wist niets van deze optie.

2 likes