Hallo, ik heb momenteel een probleem met pdm en de referenties van een STEP-bestand gedownload van SMC. de verwijzingen zijn gebroken in het PART-bestand, deze is gearchiveerd en goedgekeurd, maar stuurt ons in de PDM-assembly terug naar de referentie van het STEP-bestand dat uit PDM is verwijderd Voltooide procedure: 1- Stap downloaden 2- Body-move/kopiëren 3- Los de functie op 4- Registratie in PART-formaat 5- Registratie onder bedrijfscodering (macro) 6- Invoegen in het geheel 7- Archivering + goedkeuring van het onderdeelbestand 8- Archiveren van de montagetest - > het probleem voldoet
Ik vermoed dat de "Body-Move/Copy"-functie die is gemaakt voordat de functie werd opgelost, aan de oorsprong van het conflict ligt.
Heeft u een oplossing voor mij, wetende dat we 3D niet kunnen vervangen omdat elk onderdeel zijn eigen ID in PDM heeft? Screenshot van het probleem
Ik kijk ernaar uit je te lezen Vriendelijke groeten
De stap zetten we niet meer in Epdm. We werken buiten de gebaande paden voor de hele transformatie van een stappenbestand. Zodra het bestand is getransformeerd, wordt het geïntegreerd in EPDM.
Aangezien het onderdeel zijn eigen ID heeft, is er geen andere manier dan een nieuwe referentie te maken die ik ken.
Via de SQL-database is het zeker mogelijk om de status van het bestand te wijzigen, maar u moet niets doen.
@yannick.petit: Had je de informatie doorgegeven aan de technische ondersteuning en dus aan Solidworks?
@gt22 We houden het niet in de pas! We schakelen het terug naar Solidworks net nadat we "de functie hebben opgelost" om deze fantoomverwijzingen te vermijden.
Maar ik twijfel of ik het op deze manier doe:
"Body-Move/Copy" voordat u een "oplosfunctie" uitvoert en vervolgens opslaat in . PRT; Solidworks moet een fantoomverwijzing behouden
Maar als de oplossing van Yannick zonder problemen werkt, ga ik niet verder zoeken en de manipulatie buiten PDM doen
De oplossing van Yannick Petit is voor mij de juiste. Het is niet nodig om een step-bestand in de EPDM-database te plaatsen om er later vanaf te komen: het belast de SQL-database en de archiefservers voor niets (naast het creëren van uw zorgen).
En eerlijk gezegd is het niet erg ingewikkeld om een bestand lokaal op te slaan voordat het in de EPDM-database wordt opgeslagen.