Hier is mijn probleem, we hebben SW geïnstalleerd op 3 werkstations in onze BE. Maar dan wel met 2 licenties.
Dus de "overdracht /activering" via internet werkt heel goed tussen 2 stations, behalve bij het 3e station waar ik een melding heb dat "het aantal activeringen is overschreden" zie foto.
Kunt u mij alstublieft helpen dit kleine probleem op te lossen:)
Wanneer u de melding "Het maximum aantal activeringen is overschreden" krijgt, betekent dit dat uw licentie al twee keer is geactiveerd. Misschien bent u vergeten uw rijbewijs over te dragen voordat u van station wisselt. Als je nog steeds toegang hebt tot je station, moet je SolidWorks starten, naar het menu "?" gaan en de regel "Licentie overdragen" kiezen. In het geval dat uw station niet meer toegankelijk is, moet u contact opnemen met uw dealer om het probleem op te lossen.
Dit probleem kan zich ook voordoen als u uw station formatteert zonder de licentie te hebben overgedragen.
Uh... Ik begrijp het niet helemaal. Wilt u de PC C&A-licentie op de B en de B-licentie op de A zetten?
Want zoals ik het begrijp, ben je op zoek naar 2licenties op dezelfde pc. Het is een vreemde manier om dingen te doen.
Kortom, in ieder geval, als het alleen maar gaat om het formatteren van een pc, waarom zou je dan niet gewoon de licentie vrijgeven, deze niet toegewezen laten voor de duur van het formatteren en hem daarna terugkrijgen? Het gaat niet wegvliegen;)
3 werkstations die geschikt zijn voor SW, waarvan er 1 niet wordt gebruikt omdat we maar 2 licenties hebben.
Mijn collega heeft een licentie op zijn positie.
Ik wil mijn licentie overzetten naar het ongebruikte werkstation, zodat ik kan blijven werken tijdens het formatteren van mijn werkstation
Het overzetten/activeren van de werkplek van mijn collega naar de ongebruikte werkplek werkt heel goed.
Het probleem is dat de overdracht van mijn werkplek werkt, maar de activering met mijn licentie op de werkplek van mijn collega en de andere werkplek werkt niet "foutmelding".
Ik hoop dat je me hebt begrepen, maak je anders geen zorgen, de feestdagen komen eraan, ik zal op dat moment het nodige doen!!
Ik ben bang dat, zoals in het begin gezegd, er ergens een licentieactivering verloren is gegaan.
Kortom, u moet uw wederverkoper bellen (of degene op dat moment als u geen onderhoudscontract meer heeft) en hen vragen hoe het is om het op te ruimen.