Hoe vind je een onderdeel in een ASM?

Hoi allemaal

Ik heb geen PDM

Inderdaad, ik zoek regelmatig naar een onderdeel waarvan ik de naam weet, maar ik weet niet altijd waar het staat in het ASM. Ik realiseerde me net dat ik veel tijd verspil.

Ik heb het geprobeerd met de zoekfunctie, maar deze idioot kan het niet vinden als ik niet de hele lengte van het woord zet. Met de bestandsbeheerder van SW is het minder handig dan met die van vindoze. De functie met de nomenclatuur en daarna Excel is omslachtig en vooral geen dynamische koppeling met Excel.

Evenzo, hoe vind je waar een onderdeel wordt gebruikt als het meerdere keren wordt gebruikt in de sub/ASM van de ASM.

Vriendelijke groeten

Hallo, we kunnen het al met een rechtermuisklik op het onderdeel isoleren zodat we het in de 3D-ruimte kunnen vinden

dan maken we op de algemene manier het hele ding transparant, dan verwijderen we op de delen de transparantie => en het/verschijnen (en) 

laatste wat je met de rechtermuisknop op het hele ding klikt, ik vraag in de boomweergave om beschrijvingen te tonen

Hallo

Typ gewoon de naam van het onderdeel in de filter in de boombeheerder en u ziet uw onderdeel of onderdelen in uw assemblage verschijnen.

5 likes

Goedenavond

Dank jullie wel allebei ;-)

Ik kies voor de @sbadenis oplossing omdat dit de eenvoudigste is en degene die voor mij de meeste mogelijkheden biedt. In het bijzonder, als we bijvoorbeeld  U-765 typen, zou ik alleen het deel hebben dat met deze referentie begint. Maar als ik U_7 typ, zou ik alle munten in het 700-bereik hebben, wat grotendeels overeenkomt met ons systeem van het coderen van munten per bereik (van U-700 tot U_999)
  U_ geeft bijvoorbeeld aan dat het een machinaal bewerkt onderdeel is wanneer =  P_ gekocht (gekocht).

Met de Sbadenis-oplossing kan ik direct weten hoeveel bewerkte onderdelen ik heb, bijvoorbeeld met één klik.

Een ander ding dat me interesseert in de oplossing die ik kies, is dat ik de beperkingen van elke subset gemakkelijker kan isoleren. in selectie twee letters A_ of S_ omdat ik me vaak afvraag waar ik de beperking leg, vooral in de ontwerpfase (of ik ben minder methodisch), in de MEP-fase wordt alles al eerder weer op de been gebracht.

Dank u @Sbadenis het was de voet (de voet ; -)    ) )

Vriendelijke groeten

2 likes