Hallo, ik ben nieuw bij Catia in het algemeen, en bij de oppervlakte in het bijzonder, en na het bouwen van een structuur in deze module, had ik graag een analyse willen kunnen uitvoeren.
Deze tutorial die beschikbaar is op linkoa http://www.lynkoa.com/sites/default/files/questions/answer/03/03/2015/analyse_catia_v5.pdf lijkt de te volgen procedures goed uit te leggen, maar ik heb moeite om verschillende aspecten ervan te begrijpen:
- Is het nodig om een mesh te maken voor de analyse van een oppervlakteobject?
- Welke parameters zijn verplicht bij het aanroepen van de mesh-functie (lokale specificaties?, vereenvoudiging van de mesh, ?, ...)
- Hoe weet ik in de globale parameters welk type mesh (frontale driehoek of frontale vierhoekmethode) en welk type elementen (lineair of parabolisch) ik georiënteerd ben?
- Is directional mesh afhankelijk van het type materialen dat wordt gebruikt of is het een andere parameter die deze keuze zou moeten beïnvloeden?
- Omdat de mazen op een oppervlak lijken te zijn aangebracht, wordt er bij het uitvoeren van de analyse geen rekening gehouden met de materiaalkeuze?
Bij voorbaat dank voor de antwoorden en het advies dat je me zou kunnen geven, ik voeg aan het einde van dit bericht verschillende screenshots van de structuur toe, het is een steunpaal die moet worden gemaakt door stalen buis te lassen.
Ps: Ik heb de structuur gebouwd met behulp van de oppervlaktemodule, daarna heb ik de verschillende buizen dikker gemaakt om een nieuw onderdeel te verkrijgen.
Ps2: Dit bestand is een onderdeel en geen assemblage, hoewel het oppervlakken heeft geassembleerd.