Jak korzystać z siatki powierzchni w CATiA V5 R21 (zaawansowane narzędzia do tworzenia siatki)

Witam, jestem nowy w Catii w ogóle, a w szczególności w powierzchni, a po zbudowaniu struktury w tym module chciałbym mieć możliwość przeprowadzenia analizy.

Ten samouczek dostępny na linkoa http://www.lynkoa.com/sites/default/files/questions/answer/03/03/2015/analyse_catia_v5.pdf wydaje się dobrze wyjaśniać procedury, które należy wykonać, ale mam problem ze zrozumieniem kilku jego aspektów:

- Czy konieczne jest utworzenie siatki do analizy obiektu powierzchniowego?

- W wywołaniu funkcji siatki, które parametry są obowiązkowe (specyfikacje lokalne?, uproszczenie siatki, ?, ...)

- Skąd mam wiedzieć, w parametrach globalnych, jaki rodzaj siatki (metoda trójkąta czołowego lub czworokąta czołowego) i jakiego typu elementów (liniowych lub parabolicznych) jestem zorientowany?

- Czy siatka kierunkowa zależy od rodzaju użytych materiałów, czy jest to kolejny parametr, który powinien mieć wpływ na ten wybór?

- Ponieważ siatka wydaje się być wykonywana na powierzchni, nie bierze się pod uwagę wyboru materiału podczas przeprowadzania analizy?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i rady, których moglibyście mi udzielić, załączam do Was na końcu tego postu różne zrzuty ekranu konstrukcji, jest to słupek wsporczy, który powinien być wykonany poprzez spawanie stalowej rury.

Ps: Zbudowałem konstrukcję za pomocą modułu powierzchniowego, a następnie pogrubiłem różne rury, aby uzyskać nowy korpus części.

Ps2: Ten plik jest częścią, a nie zespołem, chociaż ma złożone powierzchnie.

1 polubienie

Myślę, że samouczek jest wystarczająco kompletny, aby zrozumieć, dlaczego i jak

Masz w nim wszystkie definicje siatki i metody, które należy zastosować

55 stron do zrozumienia siatki CATIA

Miłego czytania

@+ ;-)

2 polubienia

Witaj, gt22 i dziękuję za udział.