Hallo
Ik realiseer me dat er fouten zijn in de eigenschappen van mijn mechanisch gelaste profielen (SLDLFP-bestanden), fouten die het gevolg zijn van de declinatie van een profiel dat op een onvolledige manier is gemaakt. Dus als ik een profiel zoals een Ø10 buis plaats, zie ik Ø12 buis (het is een vereenvoudigd voorbeeld).
Hoe kan ik de eigenschappen van mijn profielen bekijken zonder ze één voor één met de hand te openen (alleen voor het meest voorkomende profiel, ik heb 90 bestanden)?
1 like
Hallo, kunt u mij het bronbestand sturen?
Bedankt
Hallo
Klik in " bestandseigenschappen " op de dimensie die de gewenste waarde aanstuurt.
Verandert dat laatste, dan volgt ook de aanduiding.
Hieronder een voorbeeld:
Vriendelijke groeten
Het lijkt mij een mooie opgraving:
Ik hoop dat
@stefbeno zijn probleem sindsdien heeft opgelost!
1 like
Ondanks het water dat onder de brug is doorgestroomd, is het probleem niet opgelost , de antwoorden lossen het probleem niet op.
Het probleem is dat ik niet weet om welke bestanden het gaat van welke versie van SW
Hallo
Afgezien van macro zie ik geen oplossing.
Aangezien er bestanden zijn die in SW worden geopend, kunt u ze één voor één openen om de informatie op te halen of misschien de API's van de documentbeheerder gebruiken om de gegevens op te halen zonder de bestanden te openen.
2 likes
Als u in dit geval de betreffende bestanden vindt, kan dit worden gedaan met een macro (niet getest):
Anders ondersteunt Integration (hulpprogramma MyCadTools) bibliotheekbestanden:
Dus met de juiste regel kun je misschien via de bestandsnaam de Description eigenschap overschrijven.
Laatste oplossing, doe je bibliotheek opnieuw met een profiel via room family.
En daar beheert u uw eigendom via de Excel-tabel (met formule gekoppeld aan de afmetingen), het is veel eenvoudiger en bovendien verliezen de profielen minder beperkingen wanneer u van sectie verandert.
4 likes
Ik heb het niet getest, maar integratie is inderdaad een idee dat goed bij mijn situatie past.
Ik kan de bibliotheek niet opnieuw doen, we werken nog steeds met oude versies van SW ...
2 likes
De lijst met gelaste onderdelen bestaat sinds 2018 of eerder ter informatie, afhankelijk van de versie die u gebruikt (als sw2002, het is inderdaad ingewikkeld!)
1 like
Het probleem is dat dit profielen zijn die moeilijk te configureren zijn (meestal modulair aluminium profiel).
1 like