Ik heb een soort pergola in buizen van ongeveer 3 meter hoog, ik moet een versie aanbieden die in de grond moet worden afgedicht (dus geen zorgen over stabiliteit) en een versie op een plaat die gewoon op de grond is geplaatst, niet vast.
Ik zou graag willen weten of er een eenvoudige functie op de solidworks-simulatiemodule is om te weten of mijn plaat die ik zou hebben ontworpen groot genoeg is om mijn pergola niet te laten kantelen onder invloed van de zwaartekracht en mijn belasting die ik erop zou hebben gelegd?
In termen van simulatie zal ik het niet weten, anders is in termen van mecha een eenvoudige methode om de positie van het zwaartepunt van het systeem te evalueren om het op je draaitafel te kunnen projecteren. Als het buiten is , heb je een omslagpunt.
Dan kunt u ook de inspanning die nodig is voor het kantelen evalueren met de traagheidsmomenten.
In de hoop dat een snelle analytische aanpak helpt!
Zoals hierboven vermeld, moet je ervoor zorgen dat het zwaartepunt zo positioneert dat de projectie op de grond altijd boven je plaat is, pas op dat je de externe krachten niet vergeet die aan de weergegeven krachten zullen worden toegevoegd, zoals bijvoorbeeld de kracht van de wind die zo waarschijnlijk in je buizen buigt ...
Ik hou van wat stefbeno zegt en aangezien het zwaartepunt bij elke beweging wordt bijgewerkt, moet je op het stoplicht klikken.
Dit zwaartepunt ligt echter wanneer je buiten de simulatie staat.
Voor wat er in de simulatiemodule gebeurt, kijk hier, er zijn goede ideeën en informatie http://content.lynkoa.com/forum/ecoulement-des-fluides/simulation-express