Vergelijk onderdelen van twee of meer samenstellingen

Hallo

Ik ben een gebruiker van solidworks 2017,

Als ik deze discussie open, is dat omdat ik op zoek ben naar een oplossing om de onderdelen van twee asseblages of meer met elkaar te vergelijken.

Dus hier is het dan, in mijn bedrijf hergebruiken we vaak bestaande onderdelen of subassemblages om nieuwe onderdelen te maken! En dus zou ik graag twee (of meer) ongeveer identieke assemblages willen vergelijken en de gemeenschappelijke onderdelen tussen de twee naar voren willen brengen, om ze op te kunnen sommen en aan onze leverancier te kunnen verstrekken.

Bij voorbaat dank, alle oplossingen zijn welkom.

1 like

Hallo, ik denk dat de PB is dat je op zoek bent naar identieke onderdelen in verschillende ASS, maar die niet dezelfde naam hebben, klopt dat?

Er is een oplossing bij DS Exalead One part

Kortom, het is een zoekmachine die eigenschappen maar ook 3D-geometrie kan indexeren.

Zoek naar duplicaten, gemeenschappelijke onderdelen of in wezen identiek.

2 likes

Hallo Franck.ceroux, bedankt voor je antwoord.

Dus nee, ik ben op zoek naar  identieke onderdelen (zelfde referentie) in verschillende assemblages. Om een lijst te kunnen uitvoeren met deel X wordt gebruikt in assemblage 1 en 2, deel Y in assemblage 1 en 3, deel Z 1; 2 en 3 ,... enz.

Maar ik ben op zoek naar een oplossing met de basisversie van solidworks of tools zoals mycadtool.

Ik denk dat deze oplossing een beetje duur is voor de paar keer dat we dit onderzoek moeten uitvoeren.

Bekijken via Draw Compare Design Checker

Zie: http://www.lynkoa.com/tutos/3d/design-checker-et-draw-compare

@+

1 like

Als de gemeenschappelijke delen dezelfde ( bestands)naam hebben.

Het enige dat u hoeft te doen, is een logboek vinden dat zoekt naar duplicaten op Windows.

Maak een samenstelling om mee naar huis te nemen van elke ASS en vergelijk de bestanden in elke map.

Edit: wees voorzichtig als de originele assemblages worden opgeslagen met hun onderdelen op verschillende locaties, twee onderdelen met dezelfde naam betekent niet noodzakelijkerwijs twee identieke onderdelen.

Daarnaast moet je ervoor zorgen dat de geometrie en eigenschappen identiek zijn.

2 likes

Hallo GT22 en bedankt voor je antwoord.

Ik heb net naar de tutorial gekeken en ik zie op geen enkel moment een manier om mijn montagevergelijkingsprobleem te beantwoorden?

Misschien kun je het me uitleggen als je er ooit mee te maken hebt gehad?

met Design Checker

U kunt de onderdelen van uw assemblages  en uw stuklijst vergelijken

Afhankelijk van de gekozen opties vindt u dus de gemeenschappelijke ruimtes

tenzij ik je vraag niet begreep

@+

2 likes

Hallo

Worden uw assemblages die geanalyseerd moeten worden, in SW geladen of kunnen ze via een macro worden geladen?

Want als het gaat om incidentele analyse van de vergelijking van gerichte assemblages, dan is het mogelijk via een macro of een klein programma.

Vriendelijke groeten

Hallo d.roger,

Ik heb niet echt een imperatief voor de vergelijking! Helemaal aan het einde zou ik graag een soort lijst van onderdelen willen hebben, met de verschillen en gemeenschappelijke onderdelen van deze assemblages met een kleurcode of een lijst die me echt interesseert, zolang het maar gemakkelijk te begrijpen blijft voor onze leveranciers.

Hallo

Hier zijn al voorbeelden van functies (in C#) waarmee u de inhoud van SW-assemblages kunt analyseren.

Er moet nog een vergelijkingsfunctie geschreven worden.

Vriendelijke groeten

exemples_fonctions_analyse_contenu_asm_sw.cs
2 likes

Hoi d.roger,

Bedankt voor je codefragment. Het is interessant.

Blijkbaar ontbreken er verschillende aangiften: Child, ListeChild, ElemenChild, ListeElmenChild...

Kunt u ons (ik ben een collega van Aurélien) vertellen wat de code herstelt? Gebruik je de API's van Document Manager niet?

Hallo herinnering,

Hier is alle code (haastig gedaan om te controleren, te nemen en te verbeteren). Dit maakt het mogelijk om, uit verschillende Asm die in SW zijn geladen, de componenten van elke Asm op te sommen en vervolgens aan te geven welke de bovenliggende Asm zijn voor elk onderdeel.

Vriendelijke groeten

exe_compare_asm_sw.7z
2 likes

Dank je wel d.roger

Daar kijk ik naar.

Ik zal niet nalaten terug te komen om u op de hoogte te houden ;-)

Als je wilt testen hoe het eruit ziet, moet je SW starten, 2 of 3 asm laden en vervolgens de .exe uitvoeren die in Exe Compare ASM SW\Source\bin\Debug staat. Het resultaat heeft de vorm van een csv-bestand in dezelfde map aan het einde van de verwerking. Ter informatie: ik ben op SW2015, maar ik denk niet dat het veel verandert.

Vriendelijke groeten