Catia V6 - SLDW 2013 Compatibiliteit

Hoi allemaal

Voor de klus moet ik een ietwat complex mes maken, gedwongen om door de "oppervlakte" -doos te gaan, geen probleem op dit niveau, maar mijn hele project is gemodelleerd in Solidworks 2013 en het SLDW-oppervlaktepaneel is te klein voor mijn toepassing.

Is het mogelijk om mijn mes te modelleren met Catia V6, die een completere oppervlaktewerkbank heeft, en het te openen met SLDW terwijl ik de functies van mijn onderdeel kan wijzigen, zonder dat het een bestand is zoals STEP of iets anders omwille van de samenvatting?

Het is misschien een beetje een domme vraag, maar ik zou graag mijn mes onder SLDW willen kunnen aanpassen zonder elke keer terug te hoeven gaan naar Catia V6.

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.

Fijne dag

Quentin

Hallo

Helaas blijft compatibiliteit tussen software voorlopig een verre droom, zelfs tussen twee software van hetzelfde bedrijf en nog meer aan de oppervlakte.

Het is mogelijk om dit in sommige gevallen te doen (Pro-E in SolidWokrs bijvoorbeeld) of met FeatureWorks (aanwezig van SolidWorks Pro) maar vooral voor klassieke massieve vormen (gefreesd onderdeel, gedraaid of plaatwerk).

Er zijn ook interafces en gateways waarmee u dit kunt doen, maar tegen te hoge kosten als het voor eenmalig gebruik is, zoals bij u het geval lijkt te zijn.

@+

1 like

Hallo

Dus in SolidWorks kun je native Catia V5 openen (ik weet niet of het werkt met V6)

Maar het werkt alleen op die manier. U opent de Catia V5 in SolidWorks, maar SolidWorks kan deze niet opslaan in het Catia-formaat. Maar het is een betaalde optie, ik zou in meer detail moeten kijken of het beschikbaar is met de premium-versie (Pro, het zou me verbazen).

Voor Bidirectional heeft Datakit een interface gemaakt (nogmaals, ik weet niet of het werkt met Catia V6).

Anders verbaast het me dat je in V6 bent, het is erg recent, nietwaar?

Tot uw beschikking voor meer informatie

Yves

3 likes

@coyote ha maar als er een (klein) beetje compatibiliteit is....

Zie bijgevoegde schermafbeelding

catia-sw.jpg

@Yves,

De interfaces die u noemt, laten niet toe om de functiegeschiedenis op te halen zoals @hospital.quentin wenst.

Aan de andere kant wil ik erop wijzen dat er veel functies in SolidWorks zijn waarmee je een geïmporteerd lichaam kunt wijzigen, zelfs zonder de bouwgeschiedenis te hebben.

@+

@coyote ja, de geschiedenis van functies blijft niet bewaard. Wat niet betekent dat je het ontwerp in SolidWorks niet kunt wijzigen...

In feite hangt het af van de wijzigingen die u wilt aanbrengen, wat kan leiden tot complexiteit en ook tot het besteden van een aanzienlijke hoeveelheid tijd eraan.

Je kunt dus net zo goed het maximale doen in Catia en de voorkeur geven aan het minimum aan aanpassingen in SolidWorks.

Dank u voor uw antwoorden.

In feite ben ik een werkstudent, dus ik heb SLDW  in het bedrijf en Catia op school.

Dus ik ga proberen mijn mes te modelleren op Catia en het te openen met premium SLDW. Het zal al niet slecht zijn.

Ik kan dan mijn stuk "voortzetten", maar niet wijzigen wat ik onder Catia heb gedaan als ik het goed heb begrepen?

@yves: Hoe kom je aan de Catia V5 (zie afbeelding)?

En voor de CGR lijkt het erop dat we volgens een klant een "dood" dossier krijgen onder CATIA.

Ja, dat is het precies... U kunt uw Catia-ontwerp in SolidWorks eenzijdig wijzigen. Catia naar SolidWorks

Ik keek, in SolidWorks Premium kan ik de Catia-bestanden openen.

Wat betreft de V6, ik weet niet hoe het gaat gaan. Een feedback van jou zal mijn nieuwsgierigheid bevredigen :-)

1 like

Re

In SW premium is er geen Catia interafce, het is een betaalde optie!

Aan de andere kant, als uw bedrijf op interface heeft gekocht, ja, u kunt aan het mes blijven werken, maar de constructiestappen die onder Catia zijn uitgevoerd niet wijzigen.

Maar zoals ik hierboven schreef, zijn er nog steeds veel functies in SolidWorks waarmee je oppervlaktelichamen kunt wijzigen (gezicht wijzigen, gezicht verplaatsen, oppervlak herstellen, ....)

@+

3 likes

Re 

@hospital.quentin: Waarom zegt u dat SW niet in staat is om deze beroemde bleek te creëren??

@+

Ik bevestig dat je voor de CATIA-import onder SOLIDWORKS ofwel een CATIA Translator-licentie nodig hebt die volledig is geïntegreerd met SOLIDWORKS, ofwel een gateway van het Datakit-type nodig hebt

1 like

maxi mea culpa: Inderdaad, het zit niet in de premie, het is een betaalde optie (ongeveer 2000€)

1 like

@Yves Boutherand

Ik zal het in januari proberen en je zult mijn feedback delen met Catia V6.

Dank u allen.

Re 

@fthomas: hoe dan ook, de CATIA interAFCE voor solidworks is beperkt tot CATIA V5, toch?

@+

1 like

@coyote, momenteel ja de catia-vertaler is gepland voor V5, na niets zegt dat deze module niet zal evolueren in toekomstige versies om bijvoorbeeld V6 te kunnen openen

2 likes

@hospital.quentin, ik stel mijn vraag opnieuw, waarom zeg je dat SW je niet kan verbleken?

@+

1 like

Als je me een Catia V6 catpart geeft, ben ik bereid om te testen. Een ingewikkeld onderdeel is niet nodig, het is gewoon om te zien of het slaagt.

Net als @coyote denk ik dat je met SolidWorks complexe messen kunt maken, in oppervlakte...

1 like

@Coyote

Verschillende functies zijn niet aanwezig op SLDW, of ik heb ze nog niet ontdekt, wat ook waarschijnlijk is, zoals de interpolatiefunctie.

De uitdaging is om een blad voor een hydro-elektrische turbine te maken, eenmaal gemodelleerd, zal het CAD-bestand worden gebruikt om een 3D-prototyping-indruk te maken en vervolgens het blad in de gieterij te maken.

@hospital.quetin: Als uw bedrijf klant is van Axemble en de dienst MyCadServicies heeft overgenomen, zijn er tools waarmee u coubres en dus oppervlakken kunt maken van puntbestanden (xls, txt of andere).

Anders....

2 likes