Een onderaannemer heeft een 2011 versie van SW en ik heb een 2014 versie. Ik zou graag willen weten wat het beste bestandsformaat zou zijn om 3D-bestanden uit te wisselen (vooral om de tikfuncties te behouden!).
Simpel gezegd, je kunt altijd upgraden naar een versie, maar nooit omhoog gaan, behalve de 2014 sp5 die wist hoe hij de 2015 moest openen (nog te bevestigen). Dus met de 2014-versie kun je 2011 zonder problemen openen, maar voor het tegenovergestelde moet je een gateway-formaat doorlopen, ofwel stap of parasolid.
Naar mijn bescheiden mening niet mogelijk, de SW-versies zijn niet achterwaarts compatibel
Dus alles wat je op 2011 doet, zal leesbaar zijn op 2014, maar de gereedschapskist dus de kranen zal niet in aanmerking worden genomen, lijkt mij
Tenzij je met dezelfde gereedschapskist werkt
Tenzij je echt tikken creëert, in welk geval het zal werken
Anders is voor de overdracht van 2014 / 2011 het beste in Parasolid voor bestandsuitwisselingen
of ga via OnShape
d van wat ik begreep zal het mogelijk zijn via SW 2017, want van wat ik heb kunnen lezen, zal het compatibel zijn met meerdere formaten en + is dat het de creatieboom zal behouden
de eenvoudigste naar mijn mening is om het op te slaan in STEP en dat uw onderaannemer het opent met featureworks die de functies herkent die in het onderdeel of de onderdelen worden gebruikt...