Hallo
Nou, er afgezien van 2 pc's of veranderende versies van Inventor heb ik geen idee, sorry.
Vriendelijke groeten
Hallo
Nou, er afgezien van 2 pc's of veranderende versies van Inventor heb ik geen idee, sorry.
Vriendelijke groeten
Hallo allemaal,
Ik denk dat je Inventor wilt gebruiken voor consultatie, export als een neutraal bestand, enz... Aangezien u van plan bent om naar SW te migreren.
In dit geval denk ik dat in plaats van twee pc's. Het is vervelend op het bureau en je hebt veel stopcontacten nodig. ;-)
U kunt een virtuele machine in XP overwegen om uw Inventor op uw pc in W10 uit te voeren. Er is goede gratis software zoals VirtualBox of betaalde VmWare
U kunt eenvoudig bestandsoverdrachten uitvoeren van de VM naar uw pc en vice versa. Doe een test om te zien of de prestaties bij je passen.
Aan de andere kant biedt het schijfruimte.
@remrem,
Deze oplossing is interessant,....
Ik zal dit bespreken met onze IS-onderaannemer.
Als de @Remrem oplossing niet werkt en je gaat met 2 machines, om te voorkomen dat alles in duplicaat is, kun je door een KVM-box gaan (hiermee kun je 1 toetsenbord, 1 muis, 1 scherm hebben om 2 of meer machines te bedienen)
Hallo
Voor virtuele machines is er ook "XP-modus".
Voor 2 pc's is er ook de oplossing om nog maar één toren te hebben en de controle op afstand over te nemen via "remote connection" of 'TeamViewer'.
Vriendelijke groeten
Hallo
Ik kende de XP-modus niet.
Het probleem is dat het blijkbaar alleen werkt op W7: https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=8002
Dus ik bevestig, de beste walkthrough zou Win 7 zijn ... Als Microsoft niet op zoek was om ze te verwijderen...
Fijne dag allemaal!
G.
Precies, het is niet langer de xp-modus maar Hyper-V: http://www.tabletpccorner.net/2013/05/23/pas-de-windows-xp-mode-dans-windows-8-pro-mais-hyper-v/
Van mijn kant denk ik dat de beste oplossing is om over te schakelen naar Windows 10 om up-to-date en compatibel te zijn met alle software en om een oude pc aangesloten te houden op het netwerk met de mogelijkheid van externe verbinding voor alle programma's die een beetje oud zijn....
Mijn nieuwe HP-stations (die over 15 dagen aankomen met SW2017, pfff, eindelijk !!) zullen worden uitgerust met WIN10 en 2 schermen
Als ik de balans opmaak van uw verschillende opmerkingen, zijn er verschillende oplossingen voor mij beschikbaar:
Ik begin een beetje duidelijker te zien, dank u allen.
@ G. Sloubi 1 :
Een nieuwe architectuur baseren op een OS dat gedoemd is te verdwijnen lijkt jou de juiste oplossing?
Edit: Vergeet niet dat XP om veiligheidsredenen niet meer wordt onderhouden. Dus de verbinding met het bedrijfsnetwerk en dus met het internet is voor mij een niet te verwaarlozen risico.
Ik was de afstandsbediening vergeten, het probleem is dat er zelfs in het lokale netwerk een vertraging is, dus het moet echt minimaal zijn (zoals het openen van een kamer, het uitvoeren van een export en het overzetten naar het netwerk).
@remrem: er is de mogelijkheid om een secundair netwerk te maken (door bijvoorbeeld een tweede netwerkkaart te plaatsen), of door een minimale installatie uit te voeren die geen toegang heeft tot internet.
De oplossing die we hebben bereikt:
Virtualisatie via VMware van een win xp pro op onze HP z440 win10pro werkstations
Inventor 2012+Vault installeren
het werkt goed, voor wat je ermee wilt doen, d.w.z. de 3D van de uitvinder om het opnieuw te injecteren in SW, in het slechtste geval enkele wijzigingen in Inventor, maar niet meer.......