Ga naar deze site en test je configuratie volgens jouw versie van SW (of degene die je wilt): https://www.solidworks.com/support/hardware-certification/ Het probleem zit vaak in de compatibiliteit van de grafische kaart (als deze je een driver biedt = compatibel)
Ik heb jouw exacte configuratie al meer dan een jaar. dagelijks gebruik, grote assemblage en simulatie. Voor een draagbare station werkt het best goed! Alle ADA-series worden al meer dan een jaar goed ondersteund door SLDW, anders was ik niet in het onbekende gesprongen! Nadelen:
Niet verrassend: groot, zwaar en weinig autonomie. (maar wat maakt het uit!)
het schermformaat is in het begin verwarrend (16:10), maar uiteindelijk beter geschikt voor CAD dan 16:9
Een echt bruisende windtunnel als je er veel van vraagt.
Veel instellingen aan het begin om Windows, het MSI Center en NVIDIA te dejailbreaken. (technische ondersteuning en tutorials zijn gemakkelijk aanwezig)
Ik heb verschillende prestatietests gedaan door mijn secundaire scherm aan te sluiten op HDMI, DISPLAYPORT, USB-C... de resultaten zijn veel beter in HDMI omdat het overeenkomt met een directe verbinding met Nvidia. Om je aankoop te optimaliseren, moet je daarom de HDMI-verbinding overwegen.