Office-invoegtoepassing: SolidWorks PDM-tabblad grijs weergegeven

Hallo

sinds onze migratie naar SW/EPDM 2020 is het tabblad "SOLIDWORKS PDM" in office grijs. Het supplement werkt niet. Office kan geen document openen in de kluis dat niet eerder in de cache is opgeslagen. Dit heeft invloed op alle posities.

screenshot.1610634261.png

Goedenavond

Gedrag dat al aanwezig is op PDM 2019. Ik zie het probleem op zich niet, als het bestand niet in de cache is opgeslagen, is er niets om te openen omdat het bestand niet lokaal in de map aanwezig is.

Omdat PDM is gekoppeld aan SW, worden de bestanden "verkregen" wanneer ze worden geopend, voor kantoor is het een iets meer eenvoudige invoegtoepassing.

1 like

Goedenavond

in 2016  zou Office het document ophalen als het zich nog niet in de cache bevond, en de lintinterface maakte alle bewerkingen (extractie, archivering, overgangen) mogelijk die de PDM-client biedt.

De Office-invoegtoepassing, waarvan ik denk dat je ervoor betaalt in een aparte licentie, werkt niet.

Hallo

Voordat u zegt dat de office-invoegtoepassing niet werkt, weet u zeker dat er geen instelling in Epdm is die "sprong" bij de versiewijziging?

Vanuit het geheugen is het in Epdm mogelijk om de automatische caching van bepaalde bestanden en/of mappen op te geven bij het verbinden, dit kan helpen?

Vriendelijke groeten

2 likes

Belangrijke vraag: welke versie van Office?

A priori Office 365 is standaard niet compatibel (omdat het zichzelf naar goeddunken van Microsoft bijwerkt) en er is ook een compatibiliteitslijst tussen de versies van Office en die van SW.

2 likes

@d. Roger: Ik blijf erbij dat het supplement niet werkt. Het niet verkrijgen van het document in de cache is slechts een gevolg van deze storing. Ik kan een document openen dat al in de cache staat, en toch blijft het tabblad volledig grijs.

@froussel: We zitten inderdaad op Office 365. We hadden al Office 365 onder Win7 en ePDM 2016 en de invoegtoepassing werkte. Vandaag zijn we op Win10 en ePDM2020. De versie van Office 365 is waarschijnlijk niet hetzelfde als voorheen. Ik ga me verdiepen in dit compatibiliteitsverhaal.

Hallo

De office-invoegtoepassing wordt niet betaald, behalve dat het deel uitmaakt van de basislicentie van SolidWorks PDM Pro (of zelfs de standaard, maar niet geverifieerd).

Misschien om te zien aan de installatiekant naast de compatibiliteit als er geen probleem is (maar aangezien er de banner is, denk ik dat deze weer naar beneden ging bij de installatie).

Toevallig is het kantoor niet geïnstalleerd na SW?

Vastberaden!!

De opname van de volgende DLL's was de schuldige.

• c:\program files (x86)\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS PDM\office.dll
  • c:\program bestanden (x86)\SOLIDWORKS Corp\SOLIDWORKS PDM\epdmlib.dll

Het valt nog te bezien of de onophoudelijke updates van Office 365 niet de oorzaak zijn van deze storing.