Er was een tijd dat de onder de twintigers niet kunnen weten... Of je hebt een component gedownload, zoals een Union Fitting, en hebt de hele onderdeelfamilie ermee meegenomen. Die tijd is eindelijk voorbij op de sites die ik ken. Ik probeerde een pasmaat van Bénéinox te downloaden en zei tegen mezelf dat ik met een herkenning van functionaliteit het gezin niet lang opnieuw zou hoeven opbouwen. Alleen als ik de verkenning start, kan hij de " hoofdmoer " niet herkennen. Heb je een oplossing? Hoe ga je verder?
En ja, de tijd voor volledige familiedownloads is allang voorbij... (snuffel!).
Wat betreft sommige beschikbare downloads, zoals op de " Bene-inox "-site (of beter gezegd de 3D-catalogus om te downloaden - het equivalent van de dvd voor de oude -), is het mogelijk om sommige componenten direct op te halen in " Solidworks " of " Macro Solidworks "-formaat. Dit is al makkelijker dan proberen via Solidworks-functieherkenning te gaan (ik heb er nooit iets correct mee kunnen converteren). Het is zeker geen wondermiddel, maar beter dan niets, maar ik denk dat het voorbij is voor de familie van complete stukken.
Specifiek wat betreft Union-fittings, ik ben gestopt met het maken van families van onderdelen en mijn bibliotheek zit vol met unieke onderdelen (te veel verschillende types op dit soort producten).
Het is waar dat er niet veel complete BB's meer zijn.
Hieronder staat een link naar een site met een goed gevulde bibliotheek, plus je kunt onderdelen met macro downloaden voor een ruime bepaalde grootte. Triple-Lok Swivel hengst 24F6X-S (3dfindit.com)
Persoonlijk download ik (om te meten, te vergelijken) en teken ik de eenvoudige onderdelen opnieuw, en maak ik dan een familie van onderdelen. Niets kan schoner zijn.