Ik werk onder SW2014 en ik heb een klein probleem tijdens mijn werk in Complex Assembly.
Laat het me uitleggen: ik werk aan een gebouw waar ik leidingnetwerken moet aanleggen. Ik heb verschillende luchtbehandelingsunits die elk uit verschillende netwerken bestaan (extractie, herstel, blazen, blazen + batterij...).
Ik ga als volgt te werk: Mijn gebouw staat vast in mijn assemblage en ik steek de netwerken één voor één in mijn gebouw. Als ik "klaar" ben (want het is nooit helemaal af) met de verschillende vertakkingen van een netwerk, koppel ik ze aan elkaar in een subassemblage om de verschillende netwerken van de verschillende CTA's te scheiden. Tot dusverre goed.
Mijn probleem is wanneer ik mijn netwerken probeer aan te passen (ja, de klant is van gedachten veranderd, verrassend, toch?). Op dit punt haal ik het beoogde netwerk uit de subassemblage om de meerdere beperkingsfouten tijdens de wijziging te voorkomen. Het probleem is dat nadat ik het onderdeel uit zijn subassemblage heb gehaald, het voor mij onmogelijk is om de constructieboom van mijn onderdeel in de boom van mijn assemblage te openen... (CF Screenshot)
Ik moet teruggaan naar mijn deel om de boomstructuur te vinden, onmogelijk om het in de assemblage te bewerken... Ik heb geprobeerd het hele ding opnieuw te laden, niets helpt, Ctrl+Q werkt niet...
Heeft iemand ooit dit probleem gehad? Zou hij weten hoe hij het moest oplossen? Bij voorbaat dank.
PS: de gekoppelde boom heeft veel beperkingsfouten, maar dat is het probleem niet, het overkomt me vaak, zelfs bij "perfecte" assemblages.
Hallo @Lucas, nee, het is zonder modules, ik gebruik SW2014 Standard.
In feite, als het sluiten van mijn assemblage en het opnieuw openen ervan een oplossing is, maar aangezien het tijd kost om te openen, als ik dit voor elke wijziging moet doen, zal ik een rechte lengte naar de dag trekken ...
Je hebt geen keus, je moet sluiten en opnieuw openen bij elke nieuwe bewerking
Als het te lang duurt voor de heropening, is er een blokkeerbalktool die niet met alles rekening houdt, maar actief blijft voor het visuele en die naar believen van iedereen beweegt
Ik probeerde het op te laden, te verlichten, op te lossen... Niets te doen
Het geheel opnieuw opbouwen... De meme
Ik heb het opgenomen, opnieuw opgenomen onder verschillende namen... Dito
En ja, het probleem doet zich ook voor bij onderdelen die geen beperkende bugs hebben...
@gt22, Wat je me aanbiedt is inderdaad een oplossing die werkt, maar zoals ik aan Lucas heb uitgelegd, is mijn montage zwaar... Het kost me ongeveer 1m30s om een eenvoudige opname te maken en twee tot vijf minuten om de montage te openen... Als ik bij elke bewerking vijf minuten verlies, wordt mijn dag teruggebracht tot wachten tot mijn bestanden worden geopend...
Anders, zelfs als u de subassemblage of het onderdeel opnieuw opent en ze opnieuw registreert, gaat de bug niet weg:(
Ha ja, en voor de blokkeerbalk had ik een ander onderwerp geopend waar je me deze oplossing voor de laadtijd had gegeven. Helaas is deze beroemde staaf nooit op deze precieze montage verschenen...
Het werkt overal... Behalve aan deze assemblage, waar ik aan werk en waar ik in ieder geval tot 2015 aan ga werken... Ik heb mijn configuraties opnieuw geladen, het weigert te verschijnen:(
Gevolgen van het bewerken van de structuur van een assembly
Het ontleden van een subassemblage of het opnieuw ordenen van componenten is van invloed op de beperkingen en functies die verwijzen naar de geselecteerde componenten. Beslissingen over hiërarchische groeperingen moeten daarom vroeg in het ontwikkelingsproces van een complexe assemblage worden genomen, om hun impact op deze objecten te minimaliseren.
De beperkingen worden verplaatst naar de map Beperkingen van het gemeenschappelijke bovenliggende element op het laagste niveau.
Neem bijvoorbeeld het geval van een beperking tussen P1 en P2 in de map Constraints van het geneste submerk S3.
Als u P1 één niveau omhoog verplaatst (in S1), wordt de beperking verplaatst naar de map Beperkingen van S1, die de gemeenschappelijke ouder is van het laagste niveau op dezelfde vertakking.
Als u P1 naar S2 (een andere tak) verplaatst , wordt de beperking op zijn beurt verplaatst naar de map Beperkingen van de assemblage op het hoogste niveau A, die de enige gemeenschappelijke bovenliggende map is.
Als u S3 ontleedt , wordt de beperking verplaatst naar de mapBeperkingen van het S1-subassemblagemerk .
Voor herhalingen van componenten gelden de volgende beperkingen:
Als u het oorspronkelijke onderdeel van een patroon naar een andere assemblage verplaatst, worden de patroonfunctie en alle exemplaren die door het patroon zijn gegenereerd, verwijderd.
Als u een subassemblage met een patroon van componenten ontleedt, worden de patroonfunctie en de gegenereerde exemplaren verwijderd. Het originele onderdeel wordt een onderdeel van de next-level assemblage.
U kunt geen afzonderlijke exemplaren verplaatsen die door de herhaling zijn gegenereerd.
De functies van montage, materiaalafname en boren worden verwijderd.
De vergelijkingen kunnen niet worden opgelost omdat in veel gevallen het achtervoegsel <n> van het aantal onderdelen dat voorkomt verandert wanneer u een assemblage herschikt of ontleedt. Deze wijziging wordt automatisch doorgevoerd om conflicten met componenten in de doelassemblage te voorkomen.
Het opnieuw bestelde onderdeel wordt verwijderd uit alle ontploffingsfasen waarin het verschijnt.
Voor het routeren van subassemblages gelden specifieke regels. Raadpleeg de Help-onderwerpen van SolidWorks-routering voor meer informatie.
Ik had een probleem toen ik mijn subassemblage intern opsloeg toen het voor een grote assemblage was.
Het andere dat bleef hangen, waren de opnames waarvan ik de oorspronkelijke naam behield
Soort assemblage 1 voor de ene machine en assemblage 1 voor het andere type machine
Dus zelfs om een interne subassemblage te laten ontsnappen, sla ik ze op onder een naam of een specifieke ref die verband houdt met de open assemblage (TOTO 1 van het ding, TOTO de terugkeer van het ding, enz...).
En dit heb ik al sinds ik in 2014 begon te werken.
SW2014 bespioneert ons en kijkt door de hele pc, waardoor ik steeds identieke bestanden vind met verschillende interne ID's. (en dan realiseer ik me dat ik werk als een varken ;))
Nou, na een tijdje zoeken, vond ik een uitweg... Niet erg katho, maar het werkt!
Kortom, ik moet het onderdeel dat buggy is verbergen, het opnieuw laten zien en de constructieboom komt eruit als bij wonder!! Vraag me niet hoe ik dat gevonden heb, ik heb geen idee;P
@+
PS: Voor het varkensgedeelte hoef je alleen maar naar wat bomen te kijken (zoals de mijne ;)) om te beseffen dat het zogenaamde varkenswerk erg populair is;)