Intelligente componenten met meerdere configuraties

Hallo aan de hele gemeenschap.

Aangezien ik serieus nadenk over de implementatie van intelligente componenten binnen mijn bedrijf, zou ik graag willen weten of het mogelijk is om meerdere configuraties toe te kennen aan de intelligentie van de component 

Voorbeeld  : een onderdeel dat in twee verschillende gevallen wordt gebruikt en in elk van de twee gevallen is de uit te voeren bewerking verschillend.

Bij voorbaat dank

Vriendelijke groeten

Blije papa

1 like

U kunt een component met verschillende configuraties configureren

Het is aan jou om te weten,

aangezien u degene bent die ervoor zorgt dat het onderdeel die en die functies heeft

Wat is je echte probleem?

Voorbeeld: een onderdeel met een gat van diameter x het is door de bijgevoegde functies configureren om een gat te maken taps op de steun en voeg een schroef, een ring en een moer toe Dus ja het is mogelijk dat de diameter anders kan zijn als u een andere schroef kiest

@+ ;-)

Mijn probleem is dat ik een in de handel verkrijgbare sensor heb, en afhankelijk van het onderdeel waar ik hem plaats, moet ik ofwel 2 gaten Ø10 of een langwerpige Ø8x30 maken.

Ik dacht erover om mijn twee functies in de configurator te zetten en ze vervolgens te verwijderen of niet (dito een familie van onderdelen).

Maar uit mijn onderzoek heb ik de indruk dat om twee configuraties van de intelligentie te maken, ik twee configuraties van de component nodig heb (tegelijkertijd, wat vrij logisch is, begrijp ik).

Ik dacht meer aan zoiets als dit, twee configuraties van intelligentie, en bij het invoegen van een dialoogvenster dat je vraagt welke configuratie van intelligentie we willen toepassen...

De slimme componenten zijn uiteraard volledig configureerbaar

U moet configuraties van de slimme component maken, configuraties van de component die de functies van de slimme component ontvangt en de assemblage configureren (de configuratie van de assemblage is niet verplicht, maar het maakt de zaken veel gemakkelijker)

U kunt het voorbeeld van de "spin tite insert.sldprt" van solidworks bekijken in de "ontwerpbibliotheek / slimme componenten"

Door met de rechtermuisknop op "Smart Feature" in de boom te klikken, kunt u de definitieassemblage bewerken, vervolgens heeft u een klein venster "Definitie bewerken" en onderaan heeft u "Configurator Table" waarmee u een configuratie van de slimme component kunt koppelen aan een configuratie van de component met de slimme functie.

De configuratortabel is mogelijk niet beschikbaar voor alle versies, ik heb het over sw2013 en sw2014

Als u de scenario-assemblage hebt geconfigureerd, is de tabel al gevuld.

Als u geabonneerd bent op MyCADservices, heeft u video's over slimme componenten

http://www.mycadservices.com/store/fr/formation/solidworks/thematiques-avancees/thematiques-avancees-composants-intelligents-dans-sw.html

2 likes

@ happidad

U kunt verschillende functies op een component configureren en vervolgens de gewenste functie in uw functiestructuur declareren

@+ ;-)

Heb je deze tutorials gezien?

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/composants-intelligents

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/solidworks-toolbox-et-smart-fasteners

@+ ;-)

2 likes