SMART COMPONENTS - Uw gebruik

Hoi allemaal

Ik creëer dit kleine forum zodat iedereen mij zijn gebruik en standpunt kan geven met betrekking tot de intelligente componenten van SOLIDWORKS.

Omdat ik dit in ons ontwerpbureau wil opzetten.

Voor een van onze klanten hebben we elektronische componenten die in kamers moeten worden geïmplanteerd, dus maken we behuizingen / kranen enz... Geschikt voor elk element.
Taken die erg repetitief zijn en daarom zouden kunnen worden verwijderd met behulp van de "In Theory" slimme componenten.

Op dit moment ben ik pas nieuw op dit gebied, ik kan functies en componenten associëren met een intelligente component, maar ik kan de toevoeging van automatische beperkingen niet realiseren.

Ik wacht op je terugkeer,

Fijne dag

Ik denk dat het een rond element is.
Voor automatische beperkingen is slechts 1 beperking mogelijk vanuit het geheugen.
Dus voor het voorbeeld van een schroef (dicht bij een ronde sensor) moet je deze rand kiezen om het te laten werken:

1 like

Hallo @sbadenis ,

Oh jee, een enkele beperking is niet genoeg in het geval van een element (op de bijgevoegde foto).

Er moet een truc zijn om alles automatisch te doen?

Ik heb misschien wat onzin gezegd:
https://help.solidworks.com/2019/French/SolidWorks/sldworks/c_Mate_References_Overview_SWassy.htm
Aan de andere kant werkt mijn techniek inderdaad heel goed zonder dat ik een beperkende referentie heb om aan het andere deel toe te voegen.
In jouw geval hoop ik dat een ander lid je een mooiere oplossing zal brengen.
En het voorbeeld:
https://help.solidworks.com/2019/French/SolidWorks/sldworks/c_example_mate_reference_multiple_entities.htm

1 like

Geweldig, bedankt voor je antwoorden @sbadenis .

Heeft u een mening over het gebruik van slimme componenten?

Persoonlijk vermijd ik alles wat met de montage te maken heeft (verwijdering gekoppeld aan een onderdeel, intelligent onderdeel...) omdat het de montage vertraagt. (en in grote bijeenkomsten daarna is het ondraaglijk)
En ook voor het kopiëren en wijzigen in het geval van een ander project kan het snel erg moeilijk worden.

2 likes

Hallo;

Ik sluit me aan bij @sbadenis voor het gebruik van "slimme" componenten... (het is "Bah") :face_vomiting:

Dit kan problematisch worden (en niet slechts een beetje) als u uw onderdelen of samenstellingen kopieert of hernoemt (de referenties van de slimme componenten volgen niet (tijdelijke bestanden.)
Maar ook bij de minste update kunnen al uw bezuinigingen (op al uw vorige gevallen) worden beïnvloed als u niet waakzaam bent.
En dit levert ook een "alleen-lezen" probleem op componenten die in de bibliotheek zouden moeten staan...

Ik spreek uit ervaring, ook al lijkt deze mogelijkheid op papier interessant, na veel problemen met onze vergaderingen, hebben we ze uiteindelijk helemaal opgegeven.
Trouwens, de programmeurs van Solidworks zijn er al een tijdje niet meer mee bezig...

We gebruiken eerder "bibliotheekfuncties" om onze "specifieke bewerking" te genereren (die we vervolgens opsplitsen in onze onderdelen).

Probeer voor het andere onderwerp de magnetische beperkingen (connectoren) te combineren met de beperkingsverwijzingen, dit zou uw werk waarschijnlijk gemakkelijker moeten maken.

Vriendelijke groeten.

3 likes