Samenstelling om mee te nemen

Hallo 

In de onderstaande links zie ik dat de referentiewijziging slecht is gedaan voor de simulaties.

http://www.lynkoa.com/store/mycadfr/kb/solidworks/piece-assemblage-mise-en-plan/changement-incorrecte-de-reference-dans-composition-a-emporter.html

Is het mogelijk dat het hetzelfde doet voor complete assemblages?

Ik wil graag machineassemblages migreren naar de EPDM-kluis.

Om dit te doen, neem ik een project, ik maak een compositie om mee te nemen en ik stop de tekeningen erin.

Allereerst, wat betekent geneste weergave of platte weergave in de linkerbovenhoek van het Compositie om te gaan-venster?

Is het normaal dat ik bij het maken van de take-away samenstelling van een assemblage assemblages aantref die in principe geen relatie hebben met mijn hoofdassemblage.

Ik zie assemblage 70 in mijn hoofdassemblage in het Take-Home Composition-venster, maar in mijn open assemblage in Solidworks kan ik het niet vinden.

Dus ik begrijp niet hoe hij het voor elkaar krijgt om deze 70-montage te nemen als ik hem niet kan zien.

dus als ik mijn take-away samenstelling heb gemaakt, en ik open het geheel waarvan ik de take-away samenstelling heb gemaakt en in de kluis heb geplaatst, dan gaat deze altijd op het netwerk met een toegangslink L/... terwijl alles op de C/.... staat

Begrijp je iets?

Bij voorbaat dank

1 like

Is het omdat ik een lichtgewicht montage heb?

Hallo

Allereerst is het geen take-away samenstelling die gemaakt moet worden om een assemblage in de kluis te leggen, maar een archief!

Zie deze link:

http://help.solidworks.com/2013/french/enterprisepdm/fileexplorer/r_file_check_in_dialog_box.htm

2 likes

Het geneste display maakt het mogelijk om met tabbladen te zien in welk halffabrikaat of in welk vlak een bepaald onderdeel of samenstel zich bevindt, zodat u kunt zien waar het merk 70 waar u het over heeft bijvoorbeeld wordt gebruikt.

Vlakke afficiëntie toont dezelfde onderdelenlijst, maar zonder inspringing (ook wel alinea genoemd).

2 likes

Door ervoor te kiezen om de tekeningen mee te nemen, is het mogelijk dat een tekening de assemblage weergeeft die u in de kofferbak wilt plaatsen + assemblage 70, toch? Daarom hebben we ook assemblage 70.

Dit heeft niets te maken met lichtgewicht mengsels.

2 likes

Maar we hebben bestanden die nog op de server staan. we moeten deze bestanden migreren naar de EPDM-kluis.

Ik wil dus een samenstelling meenemen zodat ik alles in een cliëntendossier kan zetten.

1 like
Het maakt niet uit of de bestanden op een server staan, het is niet nodig om een compositie te maken om mee te nemen! Open ze gewoon in SolidWorks om ze vanuit SolidWorks te archiveren.

Maar als ik een assemblage heb met 300 onderdelen, dan moet ik 1 op 1 van de onderdelen archiveren, toch?

Maar ik begrijp in ieder geval niet waarom, als ik een afhaalcompositie doe, er altijd een pad naar de server is, aangezien ik hem vraag om de stukken te downloaden en in een map te plaatsen. het is niet echt goed gedaan...

Hallo

De samenstelling om mee te nemen is ideaal in dit soort gevallen!!

Als uw assemblage al elementen heeft opgeslagen in EPDM, klikt u bij het samenstellen op "Selecteren/Vervangen", kiest u "in de map", met "C:\", vinkt u "elementen deselecteren" aan en klikt u vervolgens op "alles uitschakelen". Op die manier wordt niet alles in EPDM weggevaagd.

Als geen enkel bestand onder EPDM valt, of zelfs als je duplicaten hebt (een versie van het bestand in EPDM en een andere op de oude server, beide met dezelfde naam), maak dan een volledige compositie om mee naar huis te nemen.

Liever bewaar je deze compositie om mee te nemen in een tijdelijk mapje op je bureau bijvoorbeeld. Het is niet per se goed om het live in EPDM op te slaan en kan  je L:\ probleem verklaren.

Zodra u uw bestanden in deze tijdelijke map heeft, kopieert u alles naar EPDM.

Eenmaal gekopieerd, klikt u op de kopassemblage, gaat u naar Extra/Update Referenties. Het systeem zal de bestanden opnieuw koppelen.

Eindelijk, archiveer al deze kleine wereld.

1 like

Hallo

Ik voerde dit soort manipulatie uit (d.w.z. in een map op mijn bureau geplaatst) voordat ik het in de kluis legde. Ik weet niet waarom de links naar de L tegenwoordig minder belangrijk zijn. Misschien omdat ik mijn pc opnieuw heb opgestart. (eindelijk uit slaap)

Maar voordat ik een assemblage heropende, sloot ik Solidworks. 

Het is mogelijk dat de cache niet wordt geleegd...

Hoe kan dit gemakkelijk worden geleegd?

Anders heb ik een take-home compositie gemaakt van dezelfde assemblage in platte weergave en genest (in twee verschillende mappen), en het geeft hetzelfde in mijn map.

alle documenten staan in de map waar ik ze plaats en er is geen submap... omdat ik een achtervoegsel geef?

Ik kan de opdracht "Referenties bijwerken" waar je het over hebt niet vinden. Je moet in de kluis zijn waar deze bestelling altijd beschikbaar is.

Voor assemblage "70" kan het zijn dat u een onderdeel uit een ander project heeft gekopieerd.

En dat dit onderdeel destijds door symmetrie in de "70" assemblage was gemaakt.

Af en toe uw pc uitschakelen kan geen kwaad. Het systeem op stand-by zetten is niet genoeg!

Over welke cache heb je het? Klassieke cache of EPDM-cache? Voor de klassieke cache is het het beste om opnieuw op te starten. Voor de EPDM-cache klikt u met de rechtermuisknop op de kluis (blauw logo met 2 witte pijlen) "Local cache wissen".

Voor de keuze voor geneste weergave / platte weergave, zoals vermeld in @.PL hierboven, is het gewoon een kwestie van weergave, het heeft geen invloed op het resultaat van de compositie.

Voor de optie "platte rugleuning" heeft dit invloed op het resultaat. Als het is aangevinkt, staat alles in dezelfde map. Als deze optie niet is aangevinkt, wordt de boom opnieuw gemaakt. Niet per se verstandig in jouw geval?

Nog een vraag, waarom een achtervoegsel??? De namen in EPDM zijn anders dan die op het backbone-netwerk??? In dit geval zal het bijwerken van de referenties niet werken! Of wil je wat meer in detail treden over je manier van doen?

Om toegang te krijgen tot de tool, kijk naar de bijgevoegde afbeelding: Tools/Update References. Om deze tool te laten werken, moeten de assemblages die worden bijgewerkt, worden geëxtraheerd.

screenshot1483.jpg

Hallo

Ik heb een achtervoegsel in EPDM gezet om te zien of het de bestandslinks beter heeft veranderd...

We moeten migreren van een nummeringsoplossing van het type 

00-00-0000-00-00 waarvan de nummers in een Excel-bestand werden beheerd en waarbij elke persoon zijn of haar eigen nummers moest maken en geen fout mocht maken....

heeft een eenvoudig nummer gemaakt door EPDM

PAR - xxxxxxx (voor onderdelen)

ASS- xxxxxxx (voor assemblages)

dus we veranderen de nummering volledig en ik weet niet echt hoe ik moet migreren...

Extra vragen:

met de oude bestanden  (xx-xx-xxxx-xx-xx  ) voor de bestandsnaam heb ik een beschrijving in de eigenschappen van het onderdeel gezet en in de functiebeheerder kon ik aangeven wat er wordt weergegeven (zoals de beschrijving) nu met EPDM kan ik dat niet meer krijgen, het is altijd de naam van het bestand dat in de functiebeheerder staat...

Weet je waarom?

Goed... Het is niet gemakkelijk om dit alles met een eenvoudige vraag te behandelen! Maar we zullen proberen vooruit te komen.

Voor mij MOET de hernoeming worden gedaan wanneer alle bestanden in EPDM zijn, de referenties zijn bijgewerkt en al die kleine wereld is gearchiveerd. Van daaruit wordt elke naamswijziging door het systeem "gezien" en blijven de verwijzingen behouden (in tegenstelling tot een hernoeming in een klassieke Windows-map).

De eenvoudigste manier om bestanden te hernoemen, is door ze te beheren door de status van de WorkFlow te wijzigen, die de EPDM-teller(s) zal gebruiken. Misschien is dat wat je van plan bent te doen voor de gloednieuwe onderdelen: een "NUMBER"-stap?

Een paar details die mij belangrijk lijken:

• In uw "oude" bestanden die naar EPDM gaan worden overgezet, moet u de oude naam gemakkelijk kunnen vinden. In het verleden heb ik dit soort migratie gedaan en ik had deze oude code ingevoerd in het commentaar van de A-index: "Creatie van 00-00-0000-00-00 ". Het is gedaan met de INTEGRATIE-tool van MyCADTools denk ik. Of maak een property aan waar deze informatie wordt opgeslagen.
  • Houd een iso-index aan tussen de oude en de nieuwe naam: 00-00-0000-00-00 ind. C = PAR - xxxxxxx Ind.C. Dus 00-00-0000-00-00 ind. D en PAR - xxxxxxx Ind.B zullen niet bestaan. Volg je mij? :)

Voor de aanvullende vraag, EPDM heeft hier normaal gesproken niet veel mee te maken, maar gebruikt u dezelfde documentsjablonen als voorheen voor Assemblies? Heeft u geen nieuwe modellen voor EPDM gemaakt? Als dat zo is, zijn ze op dit niveau gewoon niet op dezelfde manier opgezet. Je hoeft ze alleen maar te veranderen.

Een andere uitleg is dat de woning die u wilt weergeven mogelijk niet (meer) bestaat. Het systeem gaat dus standaard uit van de bestandsnaam.

1 like

Hallo 

inderdaad niet gemakkelijk ...

dus voor jou zou ik alle bestanden in onze ontwerp/CAD-map moeten nemen en ze in EPDM voor archivers moeten zetten. we hadden er al een tijdje voor gekozen om alle CAD-bestanden in één map  samen te brengen om de paden te vergemakkelijken... (alles wat we maken, niet de leveranciersbestanden)

Ik maak een EPDM CAD-map, ik archiveer en dan open ik de bestanden en ik "sla ze op als" om alle referenties  (de paden) te wijzigen?Ik sla ze op in een map, niet allemaal samen, maar in een productmap (voor wat er intern wordt gedaan) en in een klantenmap QD maken we een product op maat.

Ik weet op dit moment niet zeker hoe ik de mappenhiërarchie moet maken.

anders heb ik een doos in de 3D-bestandscartridge gemaakt met de oude referentie.

voor nieuwe onderdelen gebruik ik de EPDM workflow en die werkt prima

De eigenschap bestaat in principe, maar in EPDM wordt de beschrijving vele malen op verschillende manieren gebruikt, denk ik. Dus misschien weet het systeem niet wat het moet nemen...

Wat betreft de opdracht "take-away functie", ik heb de test opnieuw gedaan en het neemt niet alles aan. Voor een montage neem ik de hoofdassemblage mee in een map op mijn bureau. Dan deze hoofdeenheid die nu op mijn bureau staat, ik open hem en haal hem weer weg. Dit verandert het pad van de bestanden die altijd het pad naar de netwerken hadden.

als ik update in EPDM, heeft het de referenties in de kluis, maar als ik het open, gaat het zelfs op het netwerk...

1 like

Tja... :)

In een ideale wereld is een migratie in EPDM om alles in één keer in de kofferbak te stoppen. Als dit niet mogelijk is, wanneer EPDM in gebruik is, en u brengt een oude assembly terug die niet is verwerkt van de oude server, dan moet u de referenties met de hand opnieuw doen (File/Replace from SW). Tenzij je door macro's en programmeren moet gaan!

Voor mij is het het beste om bij het componeren alles in een map te zetten om mee naar huis te nemen, omdat je EPDM-boom zichtbaar anders zal zijn dan je huidige boom.

Voor het hernoemen en verplaatsen van bestanden, in het geval van een migratie zoals de uwe, zou u de hernoemingsoperatie kunnen "automatiseren" door een EPDM-teller te volgen. Via WorkFlow bijvoorbeeld. Om de bestanden te verplaatsen, is het hetzelfde, in EPDM hoef je ze alleen maar te verplaatsen en ze in de gewenste map te "gooien". In ieder geval kunt u het doen zonder de vervelende handeling om uw assemblages één voor één te openen en alles met de hand opnieuw op te nemen. Deze 2 bewerkingen kunnen SW gesloten worden uitgevoerd. Ik weet niet zeker of je duidelijk bent en dat je de nuances van dit alles begrijpt :/

"anders heb ik een doos in de 3D-bestandscartridge gemaakt met de oude referentie."

• Perfect, vergeet niet om een EPDM-eigenschap toe te voegen aan deze SolidWorks-eigenschap, om een oud onderdeel via de zoekkaarten te kunnen vinden.

"De eigenschap bestaat in principe, maar in EPDM wordt de beschrijving vele malen op verschillende manieren gebruikt, denk ik. Dus misschien weet het systeem niet wat het moet nemen... "

• De eigenschap "Beschrijving" kan slechts één keer in het bestand voorkomen. Aan de andere kant kunnen er nuances zijn: _Descritption_ , epdm-description , ...
  • Een andere bron, waar vul je de eigenschappen van je EPDM onderdeel in? Via de datakaart zeker! Heb je de data in kaart gebracht? Het in kaart brengen van de gegevens betekent het relateren van de eigenschappen tussen EPDM en de bestanden, waardoor het systeem wordt verteld dat de eigenschap "Description" van EPDM = "Description" van sldprt = "Description" van slddrw = "Description" van sldasm...  
  • Om dit te controleren, maakt u in een van deze delen van een assembly die slecht wordt weergegeven, vanuit SW, een Bestand/Eigenschappen en controleert u of u een "Description" eigenschap hebt ingevuld, in het document of in de configuraties

Voor de take-home-arrangementen hoeft u er geen 2 te maken, slechts één is voldoende om uw dossier op het bureau te hebben. Het enige wat u hoeft te doen is deze bestanden in EPDM te knippen/plakken, de referenties bij te werken, ze te archiveren en ze uiteindelijk te hernoemen (met respect voor deze volgorde).

Tot slot zeg je dat de bestanden nog steeds van de oude server worden geladen. Is dit wat je ziet als je Bestand/Zoeken naar referenties doet?

Ik hoop dat je me volgt, het is echt gemakkelijker om het persoonlijk uit te leggen!! :)

PS: je hebt niemand om je te ondersteunen bij dit uitgebreide onderwerp? Heeft u geen hulp van uw integrator via support- en/of trainingsdagen?

Hallo Benoit, 

We hebben een hele basis training achter de rug en we hebben nog één dag training te gaan. Maar ik zou graag iets over het systeem willen weten om zoveel mogelijk vragen te kunnen stellen.

Om terug te komen op de update van de referenties, als ik dit doe, kon ik nooit op "update" klikken omdat het altijd grijs is...

Ik had het geval waarin ik probeerde een assembly bij te werken, maar toen ik dit deed, vertelde EPDM me "bestand niet gevonden", maar het zette ook gevonden in... het juiste bestand voor elk van de documenten en hij wilde geen updates aanbrengen...

Hallo

Voor één keer voeg ik de EPDM-hulp toe over het bijwerken van de referenties : http://help.solidworks.com/2012/French/EnterprisePDM/FileExplorer/c_updating_file_references.htm

Er is zeker maar één detail dat blokkeert! U kunt een verzoek indienen bij de HotLine, met een overdracht op afstand, voor dit specifieke onderwerp, zij zullen u veel gemakkelijker kunnen helpen dan op het forum.

Goedenavond 

Ik kom terug op het onderwerp omdat ik aanvullende informatie heb.

Ik heb een testkluis gemaakt (epdmvault-test) waarop ik 2-3 mappen heb gezet en met enkele componenten van een bibliotheek.

Ik zet de bestanden over via een copy-paste en vervolgens archiveer ik alles om er zeker van te zijn dat er geen duplicaten zijn. 

Zodra dit is gebeurd, als ik een assembly open, zijn er oude links naar het bestand die worden opgeslagen.

Dus ik doe een referentie zoeken via de referentie updates als advies gegeven in dit forum.

Maar in de assemblages zijn de updates goed gedaan en de nieuwe referenties zijn in orde, maar het kan het onderdeel niet vinden.

Zie afbeelding. 

Het onderdeel bevindt zich in de EPDMVAULT-test en het heeft dit pad in de eigenschappen van het onderdeel, maar het kan het niet openen.

Het lijkt erop dat één ding, als ik dit bestand probeer te openen met de openknop van solidworks, zoek ik op dezelfde SM1L10-bestandsnamen... en het vindt het bestand. maar als ik erop druk om het te openen, vertelt het me dat het bestand niet is gevonden... toen hij het vond. Cool,  nee...???

De hulp die ik kreeg van onze dealer is niet echt wat ik verwacht. Ze zeggen dat ons systeem niet optimaal is omdat we duplicaten hebben.

Maar door een nieuwe kluis te maken zonder duplicaten, zou dit probleem er dan niet moeten zijn..... nou nee... Er zijn er nog enkele

Dus ze adviseren en zijn er zeker van dat het updaten van solidworks 2014 naar 2015 of 2016 SP1 het probleem zal oplossen....  

De mensen die SolidWorks 2014 hadden, werkten niet echt? 

Het is een grap wat ze me vertellen...

andere info, we hebben de archieven op een NAS-schijf voor het moment

Kunnen de tekeningen bij EPDM in een andere map dan de 3D? 

Ik heb de indruk van wel, maar ik heb ook de indruk dat het in ons land nooit heeft gewerkt...

Als iemand dit probleem ooit heeft gehad en een idee heeft, ben ik geïnteresseerd...

Ik wil proberen de back-up van ark op een pc op het netwerk te zetten en niet op de NAS.

(onze server is op dit moment helemaal vol, we kunnen niet anders...)

(het zal over een paar maanden worden gewijzigd...)

Bij voorbaat dank

fichier_non_trouver_mais_il_a_les_chemin_dacces.png