MYCAD meter

Hallo

Ik ben bezig met het opzetten van een meter en één ding maakt me verdrietig.

Bij het maken van mijn stuk, het nemen van een nieuw nummer werkt perfect en het bestand wordt opgeslagen met de juiste waarden.

Bij mijn verschillende projecten neem ik echter nooit een verwijzing naar de creatie van het stuk, omdat ik niet weet of ik het zal behouden of verwijderen.

Zodra het project is voltooid, voeg ik mijn parameters toe:
image

Hier wordt goed rekening mee gehouden:
image

Behalve hier tijdens de validatie:
image

De software wil absoluut dat ik een kopie maak via het menu:
image

Hoe ga je te werk met een meter?
Mijn doel is om te voorkomen dat ik een nummer in een vacuüm neem als ik het stuk niet in mijn asm bewaar.

En als u dat uitschakelt, kunt u mogelijk opslaan als in plaats van kopiëren op te slaan, wat logisch zou zijn.

1 like

Beide slaan een kopie op zonder het bestaande onderdeel te wijzigen.
image

Is het stuk al opgenomen?
Als dit het geval is, is het normaal dat het een bestand dat al is gemaakt en geopend, niet kan hernoemen.

1 like

Ja.

Ik zet de parameters, op de onderdelen en samenstellingen, meestal aan het einde van mijn project.

Tegenwoordig gebruiken we een Excel-bestand dat we handmatig invullen om referenties te nemen, het is een bron van fouten en niet praktisch voor verschillende mensen bij de BE.

Voordat ik de toonbank gebruikte, maakte ik mijn stukken ook zonder parameters, nu heb ik er net als mijn vele andere vrienden een gewoonte van gemaakt om het tegenovergestelde te doen. (Wees van + 20 personen)
Kortom, nieuwe delen teken ik wat ik nodig heb en zodra ik het wil opslaan ga ik door de toonbank. De geregistreerde knop wordt niet meer gebruikt tijdens de 1e opname.
En jammer, als het onderdeel dan wordt verwijderd of niet wordt gebruikt, maakt het niet uit, we accepteren dat er een "gat" in de nummering zit.

2 likes

Oké, ik ga die manier van doen voorstellen. Bedankt

U gebruikt de kolom Beschrijving
image
Waar de naam het al doet vermoeden
image
?
Omdat ik zag dat het beschrijvingsgedeelte gemakkelijk kan worden gewijzigd zodra de stap is gevalideerd.
Wat mij stoort, is dat onze bestanden zijn gemaakt zonder deze kolom. :confused:

Voor ons veel eenvoudiger Eenvoudig typenummer PI_000123 of AS_000123 (onderdeel en assemblage) Bestandsnaam voor IF's in de bibliotheek en aangepaste eigenschap (via smartproperties) voor beschrijving en andere informatie afhankelijk van het type onderdeel, assemblage of FI (leveranciersnaam, IF-code...)
Hier is een overzicht:
image
Voor mij worden de naam van het project, de klant en de exacte hoeveelheden voor de affiare automatisch geïnjecteerd via integratie en export van de Excel-stuklijst in de MEP en geëxporteerd als pdf om af te drukken.
Geen nummer per bedrijf, of klant maar uniek nummer. (zo eenvoudiger)
Edit: om de titel = Aanduiding dit te controleren en $Description te zetten (voor ons aanduiding)

2 likes

Bedankt voor de info. Ik zal beginnen met deze manier van doen.
Verwijzing naar elke creatie, en dat is alles.

1 like