We hebben een teller opgezet die het mogelijk maakt om 3D SolidWorks-bestanden te coderen en we willen ook graag onze andere bestanden zelfstandig verhogen (SolidWorks-plan, DWG, Office, PDF, ...).
Is het mogelijk om een PDM-teller aan te maken om dit te doen door deze code direct in de bestandsnaam in te sluiten bij de registratie ?
Ik heb een PDM-serienummer gemaakt en geïntegreerd in de datakaart van deze niet-3D-bestanden, maar je moet deze code handmatig invoeren in de bestandsnaam.
Als je op PDM pro zit, heb je via de PDM add-in in SOLIDWORKS de mogelijkheid om de naamgeving van je bestanden te configureren met een automatische implementatie van een teller.
Hiervoor moet je eerst serienummers aanmaken via de Administratie. In deze servicenummers heeft u de mogelijkheid om een harde naam, verschillende meters en een heleboel andere parameters te zetten.
De configuratie kan worden gedaan via drie opties: Onderdeel - Montage - Tekening.
Voor de andere extensies moet u een dispatch doorlopen. Ik heb echter geen script om je te geven.
Hallo en bedankt voor deze feedback, het is leuk om iemand van Visiativ op dit platform te zien, vooral om technische vragen te beantwoorden ;-)
Mijn vraag heeft betrekking op bestanden buiten 3D SolidWorks, dus deze instelling is niet geschikt.
Als je het hebt over "verzending", wat betekent dat dan?
Op dit moment is het enige wat me is gelukt om een tellervariabele te maken in de datamap van deze bestandsformaten in een bepaalde map, maar je moet dit tellernummer handmatig toevoegen als achtervoegsel in de bestandsnaam. wat we willen vermijden door een oplossing te vinden zodat het het automatisch doet, zoals bij de 3D SolidWorks.
In de Beheerhandleiding, vanaf pagina 99, vindt u een uitleg van Dispatch en de procedure voor installatie en scripting.
Ik kan niet meer helpen, ik beheers het maken van dispatch scripts niet en het valt niet binnen het bereik van ondersteuning. Aan de andere kant zijn er nogal wat bestaande berichten over dit onderwerp op het forum.
Ik heb Dispatch in de administratie geïntegreerd en een actie gemaakt, maar ik zie niet in hoe ik mijn PDM-teller kan krijgen en in de bestandsnamen kan opnemen...
We hebben een sjabloon gemaakt voor Excel-bestanden (maar ik denk dat het ook voor andere extensies kan), waarvoor we de bestandsnaam genereren volgens de teller. Dit gebeurt precies zoals een Part- of Asm-sjabloon, maar dan met een Excel-bestand. Aan de andere kant kan het omslachtig zijn als je het voor alle mogelijke extensies wilt doen...
Een andere oplossing: het bestand wordt aangemaakt met de standaardnaam, en een SmarCounter (beschikbaar in PDMTools) wordt verhoogd in een variabele van de datamap, vervolgens wordt een hernoeming gedaan via een overgang of via een dispatch (maar ik vind dispatch een beetje omslachtig en onstabiel).
Ik heb al de variabele gemaakt die aanwezig is in de contra-incremented datakaart die we eigenlijk willen voor alle niet-SolidWorks-extensies.
Maar je moet dit nummer handmatig in de naam integreren, dat is wat ik graag zou willen om de opname automatisch te maken en zonder een overgang te doorlopen.
Dispatch moet blijkbaar weten hoe het moet, maar ik zie niet hoe...
Ik ben niet erg bekend met Dispatch, maar door de actie "Tijdens het toevoegen" te selecteren en alle mappen (of alleen de gewenste) te selecteren, vervolgens in de commando's door de actie "Bestand verplaatsen/hernoemen" toe te voegen die je vervolgens moet instellen door de juiste variabele aan te roepen, moet het te doen zijn! Wees voorzichtig voor Dispatch, u moet een variabele hebben gemaakt die specifiek is voor Dispatch en die zelf de waarde van de variabele van de gegevenskaart zal aannemen, en alleen deze "Dispatch-variabele" kan worden gebruikt voor het hernoemen.
Bedankt romain.jouanny voor je hulp, het stelt me in staat om verder te gaan met het onderwerp!
Ik volgde de activering "Tijdens toevoeging" / voeg actie "Bestand verplaatsen/hernoemen", maar het is de instelling die ik niet goed hoef te doen. Ik heb verschillende "Nieuw pad of naam van" geprobeerd, maar niets hielp.
Ik heb de Dispatch-variabele gemaakt met behulp van de gegevenskaartvariabele, maar ik krijg deze foutmelding en het bestand wordt opgeslagen alsof er geen actie is ondernomen:
Ik denk dat je gewoon je eerste regel "pad naar het te verplaatsen bestand" moet veranderen door de variabele %PathToSelectedFile% in plaats van %name...% om naar het geselecteerde bestand te verwijzen
De tweede regel zou in orde moeten zijn. Ik twijfel alleen of het starten van de verzending op het moment van toevoegen zal werken, omdat ik niet weet of op dat moment de tellervariabele al verhoogd zal zijn. U kunt al testen door de verzending te activeren met het menucommando (rechterknop) in plaats van toe te voegen.
Bedankt voor je feedback. Ik heb de verzending gewijzigd zoals geadviseerd, maar nog steeds hetzelfde bericht bij registratie en geen toename in de naam.
Ik zie niet waar je de verzending kunt activeren met het menu-commando (rechterknop).
In het venster met instellingen voor de eerste actie, in het gedeelte 'Activering', is het eerste selectievakje 'Menuopdracht'. Vink het aan en klik met de rechtermuisknop op de naam van het menu dat u wilt weergeven.
als het nog steeds niet werkt, probeer dan de 'Nieuwe bestandsnaam' te vervangen door een algemene tekst ("Test.pdf" bijvoorbeeld). Als het werkt, komt dat omdat uw probleem komt van de teller die niet moet worden geïnitialiseerd, of omdat er geen extensie is.
Ik weet niet of we er zullen komen, maar ik dank je voor je hulp en geduld romain.jouanny ;-)
Ik heb het vakje 'Menu-opdracht' aangevinkt, maar wanneer ik de opdracht op het bestand valideer, krijg ik dezelfde foutmelding en wordt de naam ervan niet gewijzigd.
Ook wanneer ik een nieuw bestand incheck, wordt het direct bij het invoegen hernoemd naar "0" door de bestandsextensie te verwijderen wanneer ik het in de map opsla.
Als ik het goed begrijp, wil je een bestand (buiten 3D) hernoemen met behulp van de waarde van een variabele die op je datakaart aanwezig is, zelf vanuit een PDM-teller en dit door het contextmenu van het bestand te doorlopen?
Dit is mogelijk door de ontwikkeling van een PDM-invoegtoepassing, maar op voorwaarde dat u ofwel een beetje weet over programmeren (in ieder geval in geavanceerde modus) of door via uw reseller te gaan die dit voor u zou moeten kunnen doen, hier is al voor het voorbeeld de code van een invoegtoepassing waarmee u een bericht kunt weergeven na een actie door met de rechtermuisknop te klikken, zie HIER of HIER. Zo'n invoegtoepassing kan, als deze goed geschreven is, ook worden gebruikt in de rechtsklikmodus of tijdens een overgang door een EPDM-taak.
Dit betekent dus naar mijn mening dat de variabele die je gebruikt voor de hernoeming niet de waarde van je teller heeft genomen op het moment van de hernoeming. Kunt u laten zien hoe u de variabele van de gegevenskaart die toeneemt instelt , en de verzendwaarde die deze waarde kopieert voordat u deze gebruikt voor het wijzigen van de naam?