Meerdere aangepaste eigenschappen samenvoegen tot één aangepaste eigenschap

Hallo, ik zou graag onder dezelfde aangepaste eigenschap verschillende stukjes informatie willen verzamelen (globale variabele van vergelijking, persoonlijke eigenschap en tekst).

Zie bijgevoegd voorbeeld.

Ik heb 2 pro's gemaakt. persoonlijke "HT ENCUMBER" en "LARG_UTILE" uit vergelijkingen, met respectievelijk de waarden 2390 en 1500.

Ik wou dat ik deze 2 waarden opnieuw kon gebruiken, zodat ze in een andere persoonlijke eigenschap verschijnen, en er tekst aan kon toevoegen.

Dus heb ik de eigenschappen Test0 en Test1 gemaakt (zie bijgevoegde afbeelding):

In beide gevallen wordt in de kolom "Geëvalueerde waarde" de tekst verwijderd die ik in de kolom "Waarde" heb ingevoerd en wordt de tekst van de waarde van het persoonlijke eigendom toegevoegd, maar niet alle tekens.

In test 2 is het nog erger.

Heeft iemand hier een oplossing voor. op de een of andere manier.

Bedankt.

test_properso2.jpg

Hallo

Ja, het is mogelijk om eigenschappen samen te voegen.

Zoals wat

$PRP:''Materiaal''  -  $PRP:''Gewicht''

Yannick

1 like

Hallo Yannick.petit.

Dus waarom werkt het in mijn voorbeeld niet?

Is er iets dat ik niet goed heb gedaan? Ik kan het niet zien.

Dus ik deed hetzelfde voorbeeld als jij, en het werkt inderdaad.

Mijn probleem ligt misschien in het feit dat mijn waarden zijn afgeleid van vergelijkingen.

In dit geval, hoe kunnen we deze vergelijkingswaarden rechtstreeks ophalen om ze zichtbaar te maken in de kolom "Geëvalueerde waarde" van de tabel met aangepaste eigenschappen? Misschien door een andere syntaxis?

Ik ben op Solidworks 2015 voor uw informatie.

test_properso3.jpg

Kunt u het betreffende SOLIDWORKS-bestand  opsturen?

Ik heb het nog nooit geprobeerd met vergelijkingen.

Ik kan het naar je sturen in PM. Hoe doe ik het?

Toevoeging van bijlage in je antwoord.

Maak een zip als meerdere bestanden.

Ik kijk vanavond

Hallo

Kijk naar mijn voorbeeld, het is een buis met al zijn informatie aaneengeschakeld in aangepaste eigenschappen 

tu_o.sldprt

Hallo

ac cobra 427: Ja, het werkt, maar net als in het voorbeeld van yannick.petit komen de $PRP eigenschappen niet uit vergelijkingen.

Yannick.petit: In de bijlage bevindt zich het assembly-bestand waarin de vergelijkingen zich bevinden, en de aangepaste eigenschappen.

Dank u voor uw hulp.

test-b10522075.sldasm

Het is me gelukt om ze in test5 samen te voegen, als je dat wilt. Plak deze formule in test5 en het zal werken

"ARRONDI_LARGEUR_UTILE@test-b10522075.SLDASM" x "ARRONDI_HT_ENCOMBREMENT@test-b10522075.SLDASM"

Zie PJ

test-b10522075_ac_cobra.sldasm
1 like

Inderdaad ac cobra 427, ik heb het geprobeerd op Solidworks 2019, in een test thuis, het werkt.

Aan de andere kant, op Solidworks 2015, dat we momenteel gebruiken waar ik werk, werkt het niet.

Wie weet waarom.

Als iemand de mogelijkheid heeft om een versie uit 2015 of eerder te proberen, ben ik benieuwd of deze op een andere configuratie werkt.

Bedankt.

Het werkt  ook voor mij in de 2017-versie

1 like

Het kan een SP-probleem zijn, kijk of je SP4 hebt, wat de nieuwste versie van de onderhoudsvrije update is.

Ik heb de SOLIDWORKS 2015 Premium x64 Edition SP 5.0 versie

U kunt uw reseller vragen of u die heeft,  een contactpersoon van solidworks.

Ze maken hotfixes om buggs zoals die van jou op te lossen.

Van mijn kant hebben ze me een oplossing geboden  na buggs op de gelaste onderdeeltabellen  onder sw 2017.