Mechanisch gelast plaatkastontwerp, hoe te vereenvoudigen

Hallo

Ik heb samen met mijn plaatwerker een doos ontworpen en we hebben hieronder dit ontwerp gemaakt. Ik vind dat we te veel kleine onderdelen hebben om te lassen en te veel soldeer in het algemeen.  Wat naar mijn mening compliceert zijn de "kwart rondjes" hier in paars aan beide kanten en de groene stukken om de voorkant te vullen. Ik denk dat er een andere, eenvoudigere oplossing moet zijn, maar ik zie niet hoe. Hoe zou jij het doen? Hoe zou jij het maken?

Ter informatie, de realisatie is 700x400x150mm, en het is gemaakt van roestvrij staal.

Bedankt voor je hulp

Is er geen manier om te buigen in uw bedrijf? Deze kast zou voor het grootste deel met de plaatwerkmodule kunnen worden gemaakt! Dan lassen deze onderdelen op het einde gewoon aan elkaar.

1 like

Hallo

Ik zou maken door te bijten (opeenvolgende vouw) de grote stralen en de bodem denk ik dat het is ingegleden en dan van achteren gericht ...

1 like

Je kledingkast heeft nog steeds een atypische vorm

Vervelender is dat je er niet naar hoeft te zoeken ;-)

Geen parallel gezicht, is het een imperatief?

Financieel gezien is het geen erg geoptimaliseerd product

Is het niet mogelijk om de structuur aan te passen om de verschillende onderdelen te minimaliseren?

@+

4 likes

Hallo en bedankt voor je antwoorden,

In feite is het een product dat we al produceren en ja, de vormen zijn niet aanpasbaar omdat ze deel uitmaken van een geheel, een beetje zoals een carrosseriedeel.

@Alain, ja, het ontwerp is gedaan met de plaatwerkmodule.

@ac cobra, Ja, de ronde stukken zijn gekraakt. Maar voor een individueel product om zo'n 10 kopieën te maken... Het is geen optimale productieoplossing.

@gt22, ik ben het ermee eens, de vorm is saai, maar het is een ontwerpbeperking. Geen manier om te veranderen.

De vraag is wanneer ik een afbuiging van dit alles doe, het is om te zien hoe ik een maximum aan dingen kan integreren en het aantal lassen kan minimaliseren, want te duur en te veel afwerking.

Om het even welke ideeën?

kun je elk stuk detailleren met afbeelding en dimensie indien mogelijk

Hoeveel stuks heb je?

Wat is het verband tussen de gevel en de rood omcirkelde vlaaien

@+

1 like

Op welke versie van Solidworks gebruik je???   Want als u wilt en als u ons uw solidworks- of unstep-bestanden kunt plaatsen zodat we u kunnen zien en voorstellen kunnen doen...

Persoonlijk neem ik een grote V om de gewenste buigradius te hebben, buig dan het hele ding en las het.

Lassen wordt gebruikt voor mechanisch gelaste profielen, niet voor "dun" plaatwerk

1 like

Hallo

@gt22: Elk stuk heeft een andere kleur, het grijze kleur stuk is volledig gevouwen gevouwen.

@Bart: De straal van de paarse stukken is 30 mm, wat veel is voor een V.

@ac cobra 427: Het is waar dat het eenvoudiger zou zijn om een stap te delen, maar ik heb niet de bevoegdheid om het te doen.

element_coffret_2.jpg

Er zijn hulpmiddelen om uit te stralen voor een Ø30.

Zie bijgevoegde link

http://www.ukb-gmbh.de/fileadmin/images/fr/montagebeispiel-10115-10116-10190-10191.jpg

Thuis is de max V van 100, het is 17 radius. Anders werken we met de schortbuigmachine, door te crunchen.

Gepoedercoat, het kraken is bijna niet meer zichtbaar, behalve licht malen of rauw laten, het hangt er allemaal van af.

Maar voor je hoeken is het niet mogelijk.

Over het algemeen worden dit soort afgeronde hoeken gedaan met een speciale machine. Zie hier bijvoorbeeld

Anders moet je het met de hand vullen zoals de oude =)

Geen zorgen, maar kun je ons in ieder geval vertellen welke dikte het is en welk gereedschap je hebt of je onderaannemer??? welke versie van Solisworks heb je??? Op die manier kunnen we op zijn minst proberen iets voor te stellen...

Ik herinner me een speciaal vouwgereedschap bij Trumpf dat dit soort vouwen kan maken.

Hoi, bedankt voor je opmerkingen en sorry voor mijn reactietijd.

AC cobra 427: De doos is gemaakt van 316L roestvrij staal met een dikte van 1,5 mm

De apparatuur die mijn onderaannemer heeft:

• 2 x 6kW lasersnijmachines
  • 2 kantbanken
    • 170 ton, 3 meter
    • 220 ton, 4 meter
  • Een bewerkingscentrum
    • Maximale lengte: 1500 mm
    • Maximale breedte: 500 mm
    • Maximale hoogte: 640 mm

De CAD-software: Solidworks 2015.

Bedankt voor je hulp

De lasers zijn 1500*3000 of 2000*6000?!? Ik vraag in relatie tot de ontwikkeling die het stuk kan hebben...

Hallo

Ik heb net geëxperimenteerd en voor mij zijn er maar 2 oplossingen om je doos in 3 delen te maken (de doos + het blauwe deel van de bodem + bodem).

1) Doos met de paarse paries gemaakt in crunching (opeenvolgende vouw) en de groene parir bevestigd op een van de opsé vlakken met grote straal.

2) Hetzelfde als de 1e manier, behalve dat de persoon die de doos gaat maken een stuk gereedschap moet maken dat hij op de map zal laten zien. Ik maak ze regelmatig, in lagen gesneden met een laser en vervolgens in elkaar gezet en het werkt heel goed....