Ontwerp van 500 ml plastic fles

Hoi allemaal

Ik ben momenteel bezig met het ontwerp van een plastic (PET) fles van 500 ml en ik heb een paar vragen.

1- Hoe teken je het holle oppervlak op de behuizing van de fles dat is bedoeld voor de locatie van het etiket? (het maken van een offset-oppervlak en vervolgens het verwijderen van materiaal totdat ik weet dat ik het aan beide kanten van de fles moet plaatsen). Zo nee, is er dan een ander idee?

2- Om de draad van de dop te tekenen, is het beter om deze uit de Solidworks-bibliotheek te pakken of zelf te tekenen?

Hartelijk dank.
Ibrahim

Hallo

1 - zie Wikkeling - 2022 - SOLIDWORKS Help

2 - Het voordeel van de netten die door SW worden geleverd, is dat het standaard netten zijn voor flessenhalzen. (SP4xxx fles).

1 like

Hallo

Bij dit soort dingen is het gemakkelijkste met SW vaak om:

1. Doe alles met een vol volume (waardoor het gemakkelijk is om de embossing/deembossing winding functie te gebruiken zoals gezegd door @Silver_Surfer )
  2. Laat een schelp aan het einde functioneren door het gat in de nek te verwijderen

De uiteindelijke geometrie komt heel dicht bij de werkelijkheid als de geblazen/rotatiegegoten dikte constant is.

Uit mijn hoofd bestonden er SW-tutorials over dit soort flessen (NB: Engels is goed als je het op internet wilt vinden). Misschien zelfs in de helpbestanden van SW.

1 like