Op dat moment liep ik een PFE-stage en was ik verantwoordelijk voor het ontwerpen van een progressief gereedschap inclusief een snij-, buig- en stempelstation. En ik doe het best goed, aan de andere kant ken ik een aantal bedrijfsregels niet, bijvoorbeeld hoe ik de vizieren moet kiezen, hun afmetingen, de veren (en hoe je je slag moet berekenen), enzovoort ?
Hallo
Ik weet niet zeker of je een preciezer antwoord krijgt door hetzelfde onderwerp opnieuw in een andere categorie te plaatsen.
Zoals u al is verteld, hangt de vorm van de kop voor schroeven af van de grootte, de diameter van de op te vangen krachten en de lengte van de geometrie van uw onderdelen.
Voor veren zijn het de te ondersteunen krachten die de diameter van het ijzer en het bevestigingssysteem bepalen.
Wat betreft de slag van een veer, ik zie niet echt waar je het over hebt, want het is niet de veer die de omringende delen bepaalt, maar de omringende delen die de veer bepalen. Kortom, als je je tekensysteem hebt, moet je de rustpositie en de maximale slagpositie van de onderdelen hebben, dus door deductie, de lengte van je veer.
Vriendelijke groeten.