Om een dia te maken, gebruik ik een systeem met een kegel die ik verticaal wil vertalen en twee blokken die in contact staan met de kegel die horizontaal vertalen.
Mijn probleem is dat ik graag materiaal uit de twee blokken zou willen kunnen verwijderen in horizontale vertaling dat perfect het traject van de kegel volgt en ik stuit op enkele moeilijkheden. Het is inderdaad niet voldoende om simpelweg materiaal in de vorm van een kegel te verwijderen vanwege de rechtlijnige baan van mijn kegel. (zie foto voor systeem).
Heb je dit schuifsysteem al gebruikt of is het een eerste poging ? Ik ben geen professional in mechanica en ik heb twijfels over het proces. Ik zal meer zien van een boorkop type systeem met fluit!
Ik geef toe dat ik niet al te veel twijfel heb over de werking van het systeem, nadat ik niet alles heb laten zien, maar de twee blokken zijn ingeklemd in een behuizing om ze te begeleiden bij het vertalen en de reden om de vorm beter te willen passen is om contactoppervlak te krijgen met de schuifbehuizing op lage oppervlakken (zie foto) omdat in de volledig open positie, Het bodemoppervlak komt niet meer in contact met de rode opvangbak
Uw uitleg is niet erg duidelijk, als ik het zo mag zeggen.
Als je twee platte vlakken hebt (op delen die horizontaal bewegen) die op een kegel schuiven , heb je sowieso al een minimale fictie, want het is alsof je een contact op een rand hebt.
Ik begreep dit niet: " "de reden om de vorm beter te willen passen, is om contactoppervlak te krijgen met de diabehuizing op lage oppervlakken ""
In ieder geval zal je systeem meteen bevriezen omdat je twee gelijktijdige steunberen hebt. Daarnaast geef ik niet veel voor je tikken omdat de cilinder van je kegel niet geleid wordt, dus ook daar zijn steunberen gegarandeerd.
Om terug te komen op je verzoek, geef de "beter passend" aan door aan te geven welke vorm.