Om een dia te maken, gebruik ik een systeem met een kegel die ik verticaal wil vertalen en twee blokken die in contact staan met de kegel die horizontaal vertalen.
Mijn probleem is dat ik graag materiaal uit de twee blokken zou willen kunnen verwijderen in horizontale vertaling dat perfect het traject van de kegel volgt en ik stuit op enkele moeilijkheden. Het is inderdaad niet voldoende om simpelweg materiaal in de vorm van een kegel te verwijderen vanwege de rechtlijnige baan van mijn kegel. (zie foto voor systeem).
Heb je dit schuifsysteem al gebruikt of is het een eerste poging ? Ik ben geen professional in mechanica en ik heb twijfels over het proces. Ik zal meer zien van een boorkop type systeem met fluit!
Ik geef toe dat ik niet al te veel twijfel heb over de werking van het systeem, nadat ik niet alles heb laten zien, maar de twee blokken zijn ingeklemd in een behuizing om ze te begeleiden bij het vertalen en de reden om de vorm beter te willen passen is om contactoppervlak te krijgen met de schuifbehuizing op lage oppervlakken (zie foto) omdat in de volledig open positie, Het bodemoppervlak komt niet meer in contact met de rode opvangbak
Uw uitleg is niet erg duidelijk, als ik het zo mag zeggen.
Als je twee platte vlakken hebt (op delen die horizontaal bewegen) die op een kegel schuiven , heb je sowieso al een minimale fictie, want het is alsof je een contact op een rand hebt.
Ik begreep dit niet: " "de reden om de vorm beter te willen passen, is om contactoppervlak te krijgen met de diabehuizing op lage oppervlakken ""
In ieder geval zal je systeem meteen bevriezen omdat je twee gelijktijdige steunberen hebt. Daarnaast geef ik niet veel voor je tikken omdat de cilinder van je kegel niet geleid wordt, dus ook daar zijn steunberen gegarandeerd.
Om terug te komen op je verzoek, geef de "beter passend" aan door aan te geven welke vorm.
Ik ben me ervan bewust dat mijn systeem problemen heeft met vonken en begrazing, maar het is op dit moment helemaal niet geoptimaliseerd, ik ben gewoon op zoek naar een werkend principe. Ik wil alleen het principe valideren voordat ik de andere problemen, zoals de kegelgeleiding, oplos. Mijn doel is dat de twee blokken die zich horizontaal vertalen niet alleen op een enkele lijn in contact staan met de kegel, maar dat ze een materiaalverwijdering hebben die de vorm van de kegel volgt om echt twee oppervlakken in contact te hebben en geen enkele rand. Mijn probleem is dat als ik materiaal niet recht (voor de schuine vorm in contact met de kegel) maar in een normale conische vorm doe, er geen rekening wordt gehouden met de verticale verplaatsing van de kegel. Ik weet dus niet de vorm van de zak die ik voor de twee blokken moet maken.
Ik hoop dat ik duidelijker ben geweest, ik link een screenshot om de blokken met een normale conische zak te laten zien om beter te begrijpen waarom een eenvoudige conische zak niet werkt.
Precies dat is het soort rendering dat ik nodig heb, ik zie het idee, maar het is niet lang geleden dat ik ben overgestapt naar solidworks en ik zie niet hoe ik het op deze software moet doen.
Na wat ik niet heb ingevuld is dat we vrij kleine afmetingen hebben (de externe hartafstand van de twee horizontale blokken is tussen 23 mm en 36 mm), dus de twee blokken kunnen van plastic zijn. Is het makkelijker om een meer aanpasbare geometrie te hebben;)
In ieder geval bedankt voor al je feedback, ik ben er sinds vanochtend en ik was mezelf aan het fotograferen, ik krijg weer de smaak van het leven te pakken;) haha
Anders dacht ik gewoon een andere manier om het te doen door het vermijden van de conische vormen pj
Maar ik zou graag willen weten hoe je te werk bent gegaan bij het maken contact_168 de bijlage die je me net hebt gestuurd voordat deze later altijd nuttig voor me kan zijn
Ik heb mijn nieuwe model verbeterd als ik wat feedback kon krijgen, ik denk dat het veel eenvoudiger en gemakkelijker in te stellen is, ook al is het nog steeds een beetje doe-het-zelf
Dit is de methode die ik heb gebruikt. Aan de andere kant is er machinale bewerking in de lucht! Er zijn zeker andere ontwerpmethoden. Ik ben in SW 2018 SP4
Hier is mijn voorstel als bijlage voor discussie als het onderwerp nog actueel is.
Vriendelijke groeten
PS: aangezien je de 2019-versie niet hebt, denk ik dat ik een geanimeerde GIF voor je kan maken ;-) dus je zult de beweging beter zien als mijn PDF niet duidelijk genoeg is.
Bedankt voor je echt geweldige idee, ik had helemaal niet aan dit soort operaties gedacht, maar het komt perfect overeen met mijn behoeften. Het enige nadeel is de montage van de schroef met zijn kogel aan het uiteinde, maar er moet een gemakkelijke manier zijn om dat te doen. In ieder geval prima voorstel, we nemen het meteen op maat;)
Mijn schroef zou maximaal M8 moeten zijn of M5 als hij te groot is, ik begreep hoe de schroef werkt en de constructie ervan, maar wat ik bedoelde is dat als de bal groter is dan de diameter van de schroef (wat het geval is) ik misschien een probleem heb om hem in mijn behuizing te krijgen. Nadat ik altijd de mogelijkheid heb om een tweedelig carter te ontwerpen dat ik na montage fixeer, kortom ik een oplossing zal vinden.
Voor het draadsnijden van de schroef is het normaal, ik heb voorlopig geen echte schroef genomen, ik heb net snel een as met schroefdraad gemaakt om een preview te hebben, maar verder kan de schroef van roestvrij staal zijn, denk ik