@ajrigaud Wat is de Solidworks-versie van het downloadbare bestand?
Ik zit in SW2025 SP3, geregistreerd in V2023.
Ik ben nog steeds aan mijn kant en verrast dat we dit niet gemakkelijk genoeg kunnen krijgen:

Nou, het is oké, het gaat spelen... Ik ga gewoon de richting van het inbrengen van het luik corrigeren.
Super!
Bedankt voor deze oplossing die goed bij mij past, maar niet gemakkelijk te benaderen is.
Je moet de oppervlaktemodus kennen, wat niet mijn geval is.
Ik zal proberen te reproduceren voor de vorige muis.
Hallo @ajrigaud ,
Hieronder staat een andere benadering, met alleen volume-extrusies/verwijderingen.
Het kan een beetje ingewikkelder worden als u probeert tocht toe te passen op het valgebied, zoals het geval is voor het in elkaar grijpen van de bodem...
Basis kwart bolvormige behuizing (V2023)V1.SLDPRT (418.1 KB)
Nogmaals bedankt m_blt voor uw voorstel.
Ik had een dergelijke oplossing getest, maar deze kan niet worden geëxtrapoleerd (revolutiefunctie) naar linkse vormen zoals de vorige muis.
Ik denk dat de oppervlakteoplossing dat moet zijn.
Nou, ik heb jouw expertise niet ![]()
Is het ook mogelijk om het sldprt-bestand te hebben?
Fijne dag.
De ondervonden problemen hebben geen betrekking op het proces van het maken van de geometrie, maar eerder op de moeilijkheden voor Solidworks om complexe oppervlakken te verwerken:
- Het geven van een (dunne) dikte aan een beginoppervlak van het egalisatietype resulteert regelmatig in een weigering. Verander de richting van het maken van de dikte en SW accepteert.
- Hetzelfde type probleem met de vergelijkbare functie van offset-oppervlak, wat erg handig is in het soort probleem dat u aan de orde stelt.
- En hoe zit het met de functie voor het verwijderen van egalisatiemateriaal als het te volgen pad een 3D-schets is met een bocht naar links.
Conclusie: je moet volhardend zijn en proberen de problemen te omzeilen...
Mijn pseudo-muis is aangesloten.
Om met zorg te worden behandeld, is het kwetsbaar...
Muis behuizing (V2023)V1.SLDPRT (422.0 KB)
Welnu, ik neem nota van de conclusie ![]()
De moeilijkheid is om zich de soms ingewikkelde benadering van bepaalde opvattingen toe te eigenen...
@m_blt klopt, er is een manier om het eenvoudiger te maken.
Basis kwart bolvormige behuizing (V2024) v2. SLDPRT (417.8 KB)
Ik geef toe dat ik een vervelende neiging heb om aan de oppervlakte te gaan...
Nou, het is natuurlijk beter zo...
Veel manieren om het te doen.
Goedenacht
Vergeet niet om het onderwerp af te sluiten met het meest volledige antwoord als het oplossen van uw probleem.
Die in m_blt hieronder lijkt mij de perfecte keuze.
Hallo @Silver_Surfer als het mogelijk is, zou het leuk zijn om een screenshot te plaatsen om de gebruikte methode in uw bestand te visualiseren. Bedankt.
Hoi @Sylk,
Kunt u dit alstublieft specificeren? De methode waarvoor?
Als het ooit gebeurt, zijn de bestanden beschikbaar gesteld om te downloaden in de versie van 2024.
Alleen voor degenen die, zoals ik, het bestand niet kunnen lezen met hun oude SW. Maar voel je niet verplicht.
In welke versie zit je? Ik kan teruggaan naar 2022...
[edit: nou nee eigenlijk: het originele bestand is gemaakt met een educatieve licentie, onmogelijk om het op te slaan in een SLDPRT-formaat van een eerdere versie. sorry!]
Dit forum is er om elkaar te helpen... Als mensen beginnen te zeggen: " Ik wil graag helpen..." Maar nu wil ik het niet." Dus hier is het:
Het is waarschijnlijk dat dit de methode is die ik zou hebben gebruikt om dit te doen.
Ik heb niet aangedrongen op een bestand omdat het 2020 is.
Afbeeldingen zijn een meer universele aanvulling. Bedankt.
Hallo aan alle deelnemers van dit forum,
Door verschillende welkomsttips (@m_blt @silver_surfer) te combineren, stel ik deze N-de aanpak voor:
Beginnende romp:
De bodem doorsnijden door te splijten:
Offset van de binnenzijde (halve dikte van de schaal):
De voorkant van de koffer opsplitsen in 3 body's:
De vorige paarse omtrek splitsen door het verspringende binnenoppervlak:
Fusie van 2 vormen voor het luik:
Fusie van 2 vormen voor de voorkant van de kast:
Offset van de contourvlakken om het spel te materialiseren: