Hallo
Ik ben aan het trainen in CATIA's 3DExperience, op dit moment ben ik bezig met het uitrollen van een tutorial over design in context. Een interessant punt van deze tutorial is dat deze altijd vergelijkingspunten geeft met de V5. Ik zie dat ik een aantal noties over dit onderwerp moet herzien, ook op V5.
In deze training bespreken ze de volgende verschillende symbolen die worden gebruikt in contextontwerp. Ik realiseer me dat ik het nooit heb gebruikt. Ik heb er wel eens een paar gezien en ik heb me altijd afgevraagd hoe het werkt. Het wordt tijd dat ik deze punten opheldering.
Kunt u mij enkele elementen geven voor elk van deze symbolen?

Bij voorbaat dank
Hallo
Pictogram A
Vertegenwoordigt een deel waarin iets dat in een ander deel zit, zelf aanwezig is in de assemblage, is gelijmd met een link (De context van de link).
Pictogram B
Vertegenwoordigt een stuk waarin iets dat zich in een andere kamer bevindt, is geplakt met een link , maar deze speciale copy/paste/als resultaat met link is gedaan in een andere context van de link (in een andere assemblage dan degene die in de sessie is geopend).
Bewerken / Link stelt u in staat om het pad te kennen waar deze andere assemblage zou moeten zijn.
C-pictogram
Alleen aanwezig in een subassemblage (niveau 2 assemblage).
Het vertegenwoordigt een deel waarin iets is geplakt met een link die in een ander deel aanwezig is in deze subassemblage, maar waarvan de bijzonderheid overeenkomt met het pictogram A (d.w.z. dit andere deel bevat een lijm met een link die verwijst naar een onderdeel dat aanwezig is in de bovenste assemblage (in uw kopie de hoofdassemblage, ).
Alle complexiteit van deze verbindingen komt voort uit de structuur van de hoofdassemblage (aanwezigheid van subassemblages die andere subassemblages bevatten, enz.).
Om te onthouden:
Groene versnelling, we zijn in het kader van het creëren van de link
Bruin vistuig, we zijn niet in de context van het maken van de link
Wit tandwiel Alleen op een onderdeel in een subassemblage, dit vertegenwoordigt een link die verwijst naar een onderdeel (groen tandwiel) in de context van de link.
1 like
Grote Franck. Dank u voor uw zeer duidelijke feedback.