Ontwerp van de rol

Hallo gemeenschap
Ik moet rollen ontwerpen voor een koude profiteur en ik zit vast aan het bepalen van enkele parameters
1 aantal stations
2 Hoek van elasticiteit
3 Straal van vouwen
Volgens mijn onderzoek lijkt het erop dat deze parameters overeenkomen met het materiaal, de dikte en de gewenste precisie, ik probeer te kijken, maar ik kan niet vinden hoe ik verder moet, ik heb je lampen nodig, bij voorbaat dank

Om het onderwerp te herbeleven :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik begreep het verzoek niet echt...
De laatste profiteur die met mijn auto is vertrokken! :rofl:

2 likes

@sbadenis, ik denk dat het profileuse en geen winstbejag :innocent: :blush: :innocent: is :blush:

1 like

Ik vraag me af wat de productiekosten zijn in vergelijking met vouwen?

Hallo @tous
Het is inderdaad een plaatwerkprofiler (goede grap van het woord autocompletion, en nog beter dat van sbadenis :joy:), ac-cobra, de productiesnelheid is indrukwekkend maar alleen winstgevend voor grote series, ook voordelig met betrekking tot de vormen (bepaalde vormen) en lengte van de profielen

Het gaat uiteindelijk meer om buigen dan om buigen. Veel gebruikt voor het buigen van buizen of aluminium profielen

Van mijn kant,

1 aantal stations ==> 4 per stap van 22,5°, afhankelijk van de dikte
2 Elasticiteitshoek ==> -1° of 89°, maar varieert afhankelijk van de partijen platen
3 Radius van de bocht ==> hoe groter hoe beter, hoe beter de stijfheid

2 likes

Dat is het probleem, ik kan geen soort telraam vinden dat de verschillende parameters met elkaar verbindt :thinking:

Je kunt geen tests doen, je eigen telraam maken, het is het veiligst en het meest geschikt voor je productiemiddel.
Moge de kracht met je zijn

1 like

Helaas is het niet mogelijk om het te proberen, het is duur om te vervaardigen en te herwerken (het simpele feit dat je een station moet toevoegen, impliceert de wijziging van alle andere stations van dezelfde flop😅, het kan doorgaan voor elasticiteit omdat het de laatste stap is, maar niet vanaf het begin,
(eerlijk gezegd zou ik weten hoe ik eruit moet komen voor het geval van de vorm in kwestie, we hebben al kiezelstenen voor dezelfde dikte en vergelijkbare geometrie, ik probeer eerder een methodische basis te ontwikkelen voor de verschillende situaties van dikte en vormen :wink:)

1 like

Het lijkt mij dat ze door simulaties gingen,

images (1)
1-s2.0-S0924013618303984-gr12

@ac_cobra_427 is naar elkaar toe gegroeid

Helaas is het slechts een uittreksel en hebben ze de procedure niet beschreven,

Kijk op deze link of het jou en deze kan helpen?

2 likes

Interessant de link, dank je,

Ik heb geen :stuck_out_tongue_winking_eye:ervaring in het veld, maar ik ben van plan om naar de softwarekant te kijken, als je die kent, ben ik geïnteresseerd
Ok, specifieke software

------Dank jullie allemaal------

2 likes