Vervolgens maak je van elke propeller een 3D-schets: Nieuwe 3D-schets, vervolgens selectie van de helix en het converteren van de entiteiten. Principe om van een propeller een 3D-schets te maken: Doe hetzelfde in een nieuwe 3D-schets voor de 2e 3D-schets. Klik op overgangsvouw en selecteer vervolgens de 2 3D-schetsen: Om het blad uitvouwbaar te maken, is het nodig om dit blad te splitsen voor bochten die niet te lang zijn (die niet kruisen wanneer ze worden uitgevouwen zoals hier)
Voor de wanden doe je hetzelfde met een nieuwe schroef in hoogte verschoven voor schroef/spiraal 1 en hetzelfde voor schroef 2.
En dezelfde methode met plaatwerk, overgangsbocht en selectie van de 2 schetsen.
@Coralie de restauratie van de oude tutorials, het zou me hebben behoed voor het opnieuw uitleggen van een tutorial die ik al een paar jaar geleden had gemaakt!
Kun je een screenshot van je treeview toevoegen voor degenen met een nog oudere versie dan de jouwe? Heb je het 3D-onderdeel omgezet naar plaatwerk of heb je het onderdeel direct naar plaatwerk gemaakt?
Het is niet 100% zeker dat het zal werken op jouw geometrie (en ik kan niet testen omdat ik jonger ben dan 2020), maar soms is het mogelijk om het onderdeel uit te vouwen door de rand te selecteren.
Hieronder ziet u het voorbeeld voor een opgerolde plaat:
Selecteer de rand die de eindbehandeling geeft aan het onderdeel dat moet worden uitgevouwen: Solidworks creëert automatisch plaatwerk / buigen / ontvouwen en uitgevouwen toestandsfuncties