Nieuw op dit forum en amateur op solidworks, wil ik een heteluchtballon modelleren met 18 panelen (stukken canvas aan elkaar genaaid). Weet jij hoe of met welke functie van SolidWorks ik dit kan doen? Ik ben er inderdaad in geslaagd om de panelen te maken, maar het is me niet gelukt om voor elk paneel het doek te bekronen.
In pj een ontwerp op solidworks van een luchtballon zodat je wat beter kunt zien
Zijn het volume- of oppervlaktelichamen? Als het een volumelichaam is, kunt u de functie "Combineren" gebruiken Als het een oppervlaktelichaam is, moet u de functie "Gestikt oppervlak" gebruiken
Een voorbeeld van een polygoonontwerp in de bijlage (versie 2018). Een eerste paneel is gebaseerd op een vlakkerfunctie voor het gladmaken van het oppervlak met behulp van twee meridiaancurven van de envelop en twee geleidingscurven op basis van cirkelbogen voor de "uitstulping" van het canvas. De andere panelen worden door cirkelvormige herhaling van het eerste afgeleid. Een volumeversie zou dikte aan het canvas geven. Goede vlucht...
2010... Het zijn de Middeleeuwen in termen van 3D. Een versie van Solidworks kan een model alleen openen als het is gemaakt met dezelfde versie, of een oudere versie. Het omgekeerde is onmogelijk, behalve door middel van uitwisselingsformaten die de informatie in de creatieboom degraderen. Als gevolg hiervan zult u het model opnieuw moeten opbouwen. Bijgevoegd is een document over de procedure die ik heb gebruikt met SolidWorks 2018. M. Blt
Ik voegde een bestand toe waarop ik de curve tekende , ik wilde weten hoe ik deze curve kan dupliceren met een hoek van 20° rond de centrale as om twee curves te hebben