Hallo
Ik zou graag deze stijl van oppervlak willen maken met solide werken... maar het is ingewikkeld!^^
Bedankt
Hallo
Ik zou graag deze stijl van oppervlak willen maken met solide werken... maar het is ingewikkeld!^^
Bedankt
Het is heel goed mogelijk, maar er is veel werk aan de winkel
@+
Dit is hoe het eruit zou kunnen zien
Met natuurlijk de juiste hoeken en de juiste afmetingen
Er is nog veel werk en reflectie ;-)
en een pc die draait ;-)
Moraal van het verhaal ja c mogelijk
@+ ;-)
Hallo
Kijk hier of je vindt wat je zoekt met een van deze weergaven:
Hallo
Oh ja GT22, je hebt een goede pc en een brein nodig...
Edit: je hebt gelijk ...
Ik heb het brein...! ^^ De pc, maar het gebrek aan knowhow!; )
Ik ontdekte nog wel wat wegen.
wat wil je doen met een 3D print
Laat ons zien wat je al hebt gedaan
of je blokkeert ..
@+
Oeps, dsl, het was niet om in die zin te worden opgevat, ik wilde zeggen dat dit stuk een beetje reflectie vereist.
Toon ons uw leads en wij zullen u begeleiden.
Bravo voor het werk a.leblanc
Uit nieuwsgierigheid, heb je de mogelijkheid om je bestand te delen?
Ik wil graag wat meer leren
Bedankt
Jey
Ja dank je!; )
Ik beheers de basis van solide werken nog niet, neem het mij niet kwalijk!:)
Ik heb twee manieren om de curves op te bouwen:
1) Kromme met Helix/Spiraalvormige Functie :
Ik heb moeite om de verhoudingen correct aan te passen. (Gebrek aan controle voor de spiralen !^^).
a) Ik denk dat wanneer je een Bossage/Sweep + een herhaling van deze set (Spiral en zijn sweep) toevoegt, het "driehoekige patroon " door betovering naar voren zal komen!^^
En maakt een symmetrie van deze scan en herhaalt deze vervolgens.
of
b) Hetzelfde, maar door een volume te creëren en vervolgens het geveegde materiaal met een herhaalde spiraal te verwijderen.
Welke vorm voor de sweep? Vierkant, rechthoek, driehoek?
2) Kromme met 3D Spline-schets:
Ik probeerde het met een 3D-spline (in plaats van de spiraal) en creëerde vervolgens een gevuld oppervlak dat ik herhaalde.
Maar het "driehoekige patroon" komt niet overeen.
Ik begon het driehoekige patroon op een franje te willen tekenen, waarbij ik de gevulde vlakken als sjabloon gebruikte... Mijn 3D-steken zijn te onnauwkeurig.
Ik heb het geprobeerd met een verdikking van het maïsoppervlak, mooie resultaten! Maar niet hetzelfde resultaat.
Ik Ontwerp voor tuinproducten.
Met de printer kan ik creëren voor verkoop of prototyping. : )
De vorm voor het vegen van een gelijkbenige driehoek
Let op het samenvallen van de driehoek en het traject
en controleer of het traject de buitenste schil van de vaas volgt ;-)
@+ ;-)
Hallo
Het is waarschijnlijk te doen met een scan, maar ik heb deze methode niet gebruikt, hoewel er een sweep is, maar niet gebruikt zoals je denkt. De sweep die ik deed is volgens de kromming van het profiel op een vlak (geen spline of helix), alleen dan heb ik de torsiefunctie gebruikt. Ik vond het een leuke uitdaging, ik heb het stuk een beetje gehaast gedaan en sommige schetsen hebben geen afmetingen maar het idee is er. Hier is het bijgevoegde document.
Bedankt, voor je advies en het bestand!
Er zijn functies die ik niet ken en die ik niet ken!; )
Ik zal later kijken, ik heb nog een ander project in uitvoering.; )
Het beste voor you@guillaume
Ik denk dat het is om het hele stuk opnieuw te doen
Om het proces te begrijpen, moeten de gebruikte tools
er zijn verschillende walkthroughs, maar sommige werken niet, afhankelijk van de versies van SW
of pc's............. (roeispaan)
@+ ;-)
+1 GT22, vandaar de fantoom (extrusie) functie om alle lichamen van de herhaling en symmetrie vóór de snijpuntfunctie te binden; ), maar uiteindelijk is het niet zo groot, zie de afbeelding hieronder. En ja, het opnieuw inrichten van de kamer zou verstandiger zijn, met uw afmetingen en het begrijpen van de trucs.
Hallo
Waar ben je.
Vriendelijke groeten
PS: hallo aan gt22
Het is heel leerzaam om een boom te reproduceren!:)
Een paar kleine blokkades, maar het is oké!
Hallo, in de boom hoef je alleen maar met de rechtermuisknop op de schets te klikken die je duidelijk wilt maken en de segmenten te selecteren die je als referentie wilt gebruiken.
PS: klik in de scanfunctie met de rechtermuisknop in het trajectreferentievak en selecteer "managerselectie" en selecteer vervolgens een groep (de 3 kleine pijlen).
Hoi @ jij ook Zozo
Nu het bestand is weggegeven, hoef je alleen nog maar het onderdeel opnieuw te doen
om de ins en outs te begrijpen
en het gebruik van tools die niet te veel worden gebruikt
@ Guillaume blij om te zien dat je de moeite neemt om het deel opnieuw te doen
Door het te verknoeien, kun je begrijpen waarom je na het analyseren van het probleem achteraf weet of je het niet vergeet ;-)
@ Leblanc +1
@+ ;-)